בורסה או נדל"ן – שיקולים שיש להתחשב בהם כשמתלבטים לגבי בחירת אפיק השקעה

מקצועות חופשיים שכדאי לשקול למי שרוצה לעשות שינוי קריירה
19/10/2021
קורס פרקטי לעומת תואר – איך לבחור מה שבאמת מתאים לך?
19/10/2021

יש בידיכם סכום כסף שצברתם וחסכתם במהלך השנים, מכרתם בית, קיבלתם ירושה, נפתחה תוכנית חסכון גדולה או שהגיע לידיכם זכייה משמעותית כלשהי-  השאלה הנשאלת היא איך לשמור על הכסף שלכם, להגדיל אותו ולהשקיע אותו בצורה חכמה. רבים מהמתלבטים מגיעים בסופו של דבר לאחת משתי האופציות השקעה בבורסה או השקעה בנדל״ן.

קצת מספרים-  בשנים 2008 עד-2020, מדד ת"א 125 עלה פי 2.8. כלומר יותר מהנדל"ן בישראל. גם מחקר בנק ישראל מ-2018 מראה שהתשואה השנתית הריאלית נטו על השקעה ל-10 שנים גבוהה יותר במדד ת"א 125 (6.06%) מאשר בהשקעה בנדל"ן (4.87%). ככלל, ניתן לומר כי האפיק של שוק ההון מייצר תשואה גבוהה יותר מהאפיק הנדל"ני אך הוא מגלם סיכונים גבוהים יותר. 

מבחינת מיסוי, ישנם הבדלים משמעותיים בין מניות לנדל"ן: המניות ממוסדות בדרך פשוטה-  עם מס רווחי הון של 25%, לעומת זאת, המיסוי על נדל"ן מורכב יותר וכולל מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה ואף מע"מ. בארץ ישנם פטורים שונים ממס על רכישת דירה ומיסוי הנדל"ן תלוי בתכנון מס, שיכול להיות גבוה או נמוך, בהתאם לסוג העסקה, סוג הנדל״ן והרווח. 

שוק ההון – השקעות בבורסה לניירות ערך

הבורסה כאפיק השקעה מתאפיין ביתרונות הכוללים סכום השקעה נמוך, ניתן להשקיע בבורסה בסכום המצוי בכיסו של כל אחד בקלות ובנוחות, מהמחשב או מהסלולארי. הכסף המושקע בבורסה הוא סחיר ונזיל. ניתן לצאת בכל עת מהשקעה, להגדיל או להקטין אותה ולתמרן ככל שנרצה. ניתן לפזר השקעות במסלולים שונים, במניות של חברות שונות ולעקוב באופן יום יומי אחר ההשקעה שלנו. בחלק מהמניות ישנם חלוקת רווחים בהתאם לביצועי החברות, בעצם אנו נמצאים ב״אוקיינוס״ של אפשרויות ואופציות בלתי מוגבלות ויכולים לסחור במניות מכל רחבי העולם בלחיצת כפתור.

קורס מסחר במניות הוא התחלה טובה להיכנס ולהכיר מקרוב את התחום באמצעות טקטיקות ואסטרטגיות שונות ומגוונות למסחר. אין להתייחס לשוק ההון כ"רולטה" ולהימור, אלא ישנה מתודולוגיה סדורה, אותה תוכלו להכיר בקורס השקעות בבורסה בלימוד שיטתי. כך עובדים המקצוענים בתחום המסחר במניות. היכרות של שוק ההון עם קורס מסחר במניות על גווניו מביאה לעבודה סדירה, מפוכחת ועניינית לכל סוחר בבורסה. אם שאלת את עצמך האם קורס מסחר במניות דורש ידע מוקדם… התשובה היא ״לא״. בבואך ללמוד קורס מסחר במניות אין צורך בידע מוקדם או אפילו רקע בתחום (בדיוק כמו בקורס נדלן וקורסים נוספים אותם ניתן ללמוד במכללת אר.אי.אס).

קורס מסחר במניות מתאים למגוון רחב של קהלים המעוניינים להשקיע בבורסה ובמניות מכל מקום. לימודי השקעות בבורסה וכלל הלימודים של השקעות בשוק ההון נלמדים שלב אחר שלב לכל מי שמעוניין להעשיר את ידיעותיו וללמוד לסחור במניות עבורו ועבור משפחתו או לכאלו המעוניינים ללמוד קורס מסחר במניות כצעד ראשון בדרך לקריירה בתחום המסחר בבורסה או בתפקידים פיננסיים שונים אותם מאפשרים לימודי ההשקעות בבורסה בשלב הראשון בדרך לקריירה.

אפיק השקעה בנדל״ן

אחד המושגים החוזרים ונשנים באפיק ההשקעה הנדלנ״י הוא המילה ״מינוף״- האפשרות להגדיל את ההון העצמי באמצעות כסף שמגיע מהלוואות. נדל"ן מניב ויציב יכול לשמש לצורך תזרים מזומנים קבוע, סולידי ובטוח, נדל״ן אינו יכול להיעלם בין לילה כמו שלעיתים קורה בשוק ההון, הכסף מושקע ב״4 קירות״ בעלי ערך שלא ניתן להתעלם מקיומן, הוא אינו וירטואלי ולרוב ערכו עולה במהלך השנים, נדל"ן למגורים נמצא במגמת עלייה מתמשכת זה עשרות שנים בכל העולם המערבי, כמובן שישנם יוצאי דופן, אך המגמה היא עלייה ושוב עלייה, אחת הסיבות הינה העלייה בתוחלת החיים והגידול באוכלוסייה והיותו של ״בית״ צורך קיומי בסיסי לכל אחד ואחת. נדל״ן מייצר מעין הכנסה פסיבית, סולידית לאורך זמן.

כשרואים ושומעים השכם וערב על תחום הנדל״ן, הביקוש הגבוה והמחירים שמטפסים ומטפסים ללא הרף, מבחינים בד בבד בעלייה משמעותית באלו המבקשים להשתלב בענף באמצעות קורס נדל״ן בבתי ספר מקצועיים. הביקוש לדירות מביא לתחום ייעוץ הנדל״ן לפרוח בעקבות הצורך ההולך וגובר במתווכים מקצועיים שימצאו את דירת החלומות או את השקעת הנדל״ן המיטבית עבור משקיעים. קורס נדל״ן מקצועי מומלץ לאלו המבקשים לבחור בענף הנדלן כתחום ההשקעה המועדף עליהם. קורס ייעוץ נדל"ן הוא לרוב קורס קצר וממוקד שיכול לחסוך למשקיע לא מעט זמן וכסף בבואו להשקיע בנכס כלשהו כאפיק מניב לאורך זמן. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *