הכירו את עולם המשכנתאות: עשה ואל תעשה

קורס פרקטי לעומת תואר – איך לבחור מה שבאמת מתאים לך?
19/10/2021
כל מה שצריך לדעת על משכנתא והלוואות
30/10/2021

משכנתא זו לא עוד הלוואה. זו ההלוואה הכי גדולה והכי חשובה שנצטרך בחיים. זה הכסף שמאפשר לכל אחד ואחת מאיתנו לממן את קניית הבית. עבור אחדים מאיתנו זה מאפשר בשלב מסוים בחיים רכישה של נכס להשקעה. עולם המשכנתאות מחייב הרבה תשומת לב ופעולות נכונות. אם תעשו טעות, זה עלול לעלות לכם בכסף רב ואפילו באובדן הבית שלכם. מה לעשות ומה לא לעשות – מדריך חובה לפני משכנתא. 

אל תעשה – זהירות ממשכנתא גדולה מדי 

האם יש דבר כזה, משכנתא גדולה מדי? התשובה היא – בהחלט כן ולכן צריך להיזהר. משכנתא גדולה מדי זו בעצם הלוואה שגורמת לכם להרגיש "חנוקים". זו הלוואה שאתם מרגישים כל חודש שאתם צריכים להתאמץ מאוד כדי לשלם. שוחחנו עם עורך דין מכירת דירה שטיפל במכירה של דירה עבור לקוח שלא עמד בתנאי המשכנתא והוא חיזק את הדברים. עורך הדין סיפר כי הלקוח נאבק בהחזר חודשי שהיה גדול עליו למשך כמה שנים. בסופו של דבר, החליט למכור את הדירה ולעבור לדירה זולה יותר, כך שיוכל להחזיר חלק מהמשכנתא. וזו עוד דוגמא טובה. לקוחות הבנקים שלקחו הלוואות גדולות מדי, בלי להתייעץ כמו שצריך, נקלעו לפיגורים במשכנתא ובסופו של דבר הבנק מכר את הבית, בהפסד. 

עשה – התייעצו עם יועץ משכנתא פרטי  

פעם אנשים לקחו משכנתא בבנק, וכל מה שפקיד הבנק אמר נחשב לתורה מסיני. כיום, השוק הרבה יותר פתוח ומשוכלל. המשמעות היא שהציבור כבר מבין שאפשר וכדאי להתייעץ עם יועץ משכנתאות פרטי. פקידי הבנקים אינם אנשים רעים, אבל הם מייצגים את האינטרס של הבנק. הם לא בהכרח יציגו לכם את המשכנתא הכי משתלמת לכם. יועץ משכנתאות פרטי לעומת זאת מייצג את הלקוח. תפקידו, ממש כמו של עורך דין המייצג את הלקוח בבית המשפט. היועץ לא מחויב לבנק, הוא מחויב אליכם בלבד!

עשה – פנו ליותר מבנק אחד 

כדי לקבל משכנתא, סביר להניח שתרצו לפנות באופן טבעי לבנק שלכם. הבנק שאתם מכירים ושאמור להכיר אתכם. אבל חשוב לדעת שלא רק הבנק שלכם יסכים לתת לכם משכנתא. למעשה, במקרים רבים מתגלה בסופו של דבר שדווקא בנק אחר ייתן לכם משכנתא בתנאים טובים יותר. ואגב, יועצי משכנתאות פרטיים יכולים לסייע בבחינת הצעות משכנתא מכמה וכמה בנקים. זוהי דרך פעולה שחוסכת לכם כסף רב. 

אל תעשה – אל תוותרו על משא ומתן 

גם אם הבנק נתן לכם הצעה למשכנתא, זה עדיין לא אומר שהכל סגור. אל תוותרו על ניהול משא ומתן עם הבנק. הרבה פעמים תוכלו בצורה כזאת לקבל הפחתה בריבית או הטבה אחרת ששווה כסף. לדוגמא, פטור מדמי פתיחת תיק. ואגב, אם תפנו ליועץ משכנתא מקצועי במיוחד, הוא יוכל לסייע לכם אפילו בניהול המשא ומתן עם הבנק.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *