תהליך הבנייה של בית פרטי

מה חשוב לדעת על דירה בהנחה?
23/06/2022
5 טיפים למי שלא סגור על בחירת קורס ורוצה להחליט מה ללמוד
03/07/2022

אם אתם בונים בית פרטי, אין דבר מרגש מזה. אתם בוודאי מחכים ומצפים לקבל כבר את ביתכם הבנוי והגמור בדיוק באופן שתמיד חלמתם ורציתם. יחד עם זאת, חשוב מאוד להבין שהליך בניית בית פרטי איננו קל ובכדי לוודא שהבית יהיה תקין למגורים, יש צורך לבצע לא מעט בדיקות חשובות. בכדי להתגורר בבית, יש לקבל טופס 4 שהוא טופס אכלוס. הטופס המדובר ניתן רק לאחר שהבית נבדק ונמצא כי הוא תקין ובטוח למגורים בכל היבט אפשרי. אם אתם תוהים איזה בדיקות יש לבצע בתהליך בניית בית פרטי על מנת שתקבלו בסופו של דבר טופס 4, כדאי מאוד שתקראו את המאמר הבא.

איזה בדיקות יש לבצע בתהליך בניית בית פרטי?

אחת מהדרישות של הועדה המקומית לתכנון ובנייה לצורך קבלת היתר, היא להציע הסכם מול מעבדה מוסכמת ומאושרת לבדיקת איכות הבנייה. המטרה היא להבטיח כמובן שהמבנה נבנה בצורה איכותית ושהוא יהיה בטוח למגורים מכל בחינה אפשרית. בדיקות מעבדה חשובות מאוד לפרויקט הבנייה שכן הן מספקות מדד איכות לטיב הבנייה של ביתכם. ניתן למצוא כיום אנשי מקצוע שילוו אתכם בביצוע כל הבדיקות הנדרשות בצורה הטובה ביותר, על מנת שהתהליך יהיה קל יותר ונוח יותר.

הועדה דורשת בכדי להעניק היתר כמה דברים: אישור של מעבדה מוסמכת לתעודת גמר, ריכוז בדיקת בטונים בהתאם להסכם, בדירה של הממ"ד, טיח, אטימות, מסנן ואישור תו קן חלון ודלת, אישור מעבדה מוסמכת לבדיקת אינסטלציה לרבות נקזים, דלוחין, ביוב וצנרת מים, אישור מעבדה מוסמכת סולארית וגז, בדיקת בטון בהתאם לתקנים הישראלים 118 ו26. את הבדיקות יש לבצע בכל שלב משלבי הבנייה.

איזה בדיקות יש לבצע בשלב בניית שלד המבנה?

בשלב בניית שלד המבנה יש לבצע בדיקת חוזק לחיצה של הבטון. לצורך הבדיקה יש ליטול דגימה מהבטון ולקחת אותה למעבדה ייעודית שמבצעת בדיקות בטון. את התוצאה הסופית של הבדיקות תהיה אפשרות לראות 28 יום לאחר יציקת הבטון. עוד בדיקה שיש לבצע בשלב זה הוא בדיקת מערכת ביוב בתוך הבניין בשלב הראשון, כאשר יש לבצע את הבדיקה טרם יוצקים את היסודות.

בדיקות נוספות שיש לבצע

בסיום בניית שלד המבנה יש לבצע בדיקות שונות כגון: בדיקת צנרת המים הקרים והחמים בדירה, חשוב מאוד לבצע את הבדיקה המדוברת טרם מתחילים בהליך הריצוף. בדירה נוספת שיש לבצע בסיום השלד היא בדיקה של צנרת דלוחים ונקזים מתחת לבניין. גם את הבדיקה המדוברת יש לבצע טרם שלב הריצוף. בשלבי הפיתוח יש לבצע בדיקה של מערכת הביוב מחוץ לבניין ובשלב הגמר יש לבצע בדיקה של הכלים הסניטריים שבמבנה וכן בדיקה מסכמת של גמר עבודות שרברבות.

איזה בדיקות בטון נדרשות לבית קרקע?

בדיקות בטון הנדרשות לבית יהיו 4 בדיקות: ראשית כל יש לבדוק את היסודות שהם הרצפה של קומת הקרקע והרצפה של הממ"ד, העמודים של קומת הקרקע וקירות הממ"ד, התקרה של קומת הקרקע ותקרת הממ"ד. בבית חד קומתי הכולל גם מרתף, יש לבצע 6 בדיקות בטון שכוללות את היסודות, הרצפה של קומת המרתף והרצפה של הממ"ד, קירות המרתף וקירות הממ"ד, תקרת המרתף ותקרת הממ"ד, עמודים של קומת הקרקע ותקרה של קומת הקרקע. בבית דו קומתי יש לבצע גם 6 בדיקות בטון ליסודות, לרצפה של קומת הקרקע ולרצפה של הממ"ד, לעמודים של קומת הקרקע ולקירות הממ"ד, לתקרה של קומת הקרקע ותקרת הממ"ד, לעמודים בקומה הראשונה ולתקרה בקומה הראשונה. אם מדובר על בית דו קומתי אשר כולל גם מרתף, יש לבצע 8 בדיקות בטון: לרצפת המרתף ורצפת הממ"ד, לקירות המרתף וקירות הממ"ד, לתקרת המרתף ותקרת הממ"ד, לעמודים בקומת הקרקע, לתקרה בקומת הקרקע, לעמודים בקומה א ולתקרה בקומה א.

את כל הבדיקות המדוברות הועדה לתכנון ובנייה דורשת לבצע בצורה מדויקת ומקצועית ועל כן, אין להקל ראש בבדיקות המדוברות ויש לבחור באנשי המקצוע הטובים ביותר לצורך ביצוע הבדיקות הנדרשות בכדי לקבל טופס 4.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *