הדברה לפני כניסה לדירה חדשה מקבלן

מכירת דירה: איך עושים את זה נכון?
29/09/2021
מהם השירותים שחשוב לדאוג לקבל מחברת האחזקה שלכם?
08/10/2021

קניית דירה היא עסקה מורכבת ויקרה. בנוסף, התהליך מרגע החתימה על החוזה ועד שמקבלים מפתח עשוי להיות ממושך ולפעמים גם מתסכל עקב עיכובים בלתי צפויים. בחירת ריהוט ועיצוב הנכס מטילים גם הם עומס ומתח – ולכן כשכבר אפשר לגור בדירה החדשה שהושקעו בה כל כך הרבה משאבים, ישנה הקלה משמעותית. מצד שני, אם ביחד אתכם נמצאים בדירה חרקים שונים, השמחה נפגמת ולמעשה עלולה להיווצר עוגמת נפש של ממש בגלל הפער בין הציפיות לבין המציאות.

הפתרון: הדברה לפני כניסה לדירה, גם כשמדובר על בית חדש לגמרי שלכאורה אין בו מזיקים.

איזו הדברה נדרשת לדירות חדשות?

ברוב המקרים הדברה לפני כניסה לדירה חדשה היא נגד נמלים ותיקנים אמריקאים או בשם היותר מקובל, ג'וקים. חרקים מזיקים אחרים שעלולים להימצא בנכס שקניתם הם תיקנים גרמנים – הג'וקים הקטנים והבהירים שאוהבים את המטבחים של בני האדם ובמקרים רבים נוהגים להתחבא בבר המים או במכונת הקפה. תיקנים גרמנים עוברים ממקום למקום בקרטונים, ומאחר שבמהלך הבנייה ותוך כדי הבאת ציוד וריהוט לדירה מן הסתם היו בה לא מעט קרטונים, קיים סיכון לנוכחות של תיקנים גרמנים.

עוד הדברה נפוצה לפני הכניסה לדירות מקבלנים היא כנגד קרציוני יונים. כשהבית בבנייה עשויות להגיע אליו יונים, והן עלולות להשאיר מזכרת לא נעימה בדמות קרציונים – חרקים זעירים ומוצצי דם. מדבירים מנוסים בוחנים את השטח בקפידה ובהתאם מבצעים את הפעולות הרצויות כדי שתוכלו להיכנס לדירה החדשה ברגל ימין.

בית ריק – תזמון מצוין להדברה

ריסוס לבית חדש שעדיין לא גרים בו מתבצע ביעילות מרבית ותוך זמן קצר משום שעדיין אין בו את כל החפצים והפריטים שצריך להזיז ולפנות כדי שאפשר יהיה לפזר את חומר ההדברה. בהתאם מדבירים רבים גובים מחירים נמוכים יותר עבור ריסוס דירה ריקה או כמעט ריקה בהשוואה לאותה פעולה בבית מאוכלס.

הטיימינג של הדברה עוד לפני הכניסה לדירה אידיאלי גם מבחינתכם. במצב רגיל תתבקשו לצאת מהנכס למספר שעות, וכשיש ילדים קטנים או חיות מחמד נוצרת אי נוחות משמעותית. למעשה גם בלי תינוקות או חתולים יש טרחה מסוימת בצורך לפנות את הדירה – צורך שנחסך מכם כשההדברה מתבצעת עוד לפני המעבר.

מקסימום שקט נפשי

בנוסף לאופציה של הדברה מונעת כנגד ג'וקים ונמלים ולסילוק תיקנים גרמנים וקרציוני יונים, ייתכן צורך בדירה החדשה גם בשירותים נוספים של חברת ההדברה – למשל הרחקת יונים או לכידת מכרסמים.

במקרים אלה ריסוס דירה לפני כניסה כמובן אינו רלוונטי. הרחקת היונים מתבצעת באמצעים מגוונים ובהם רשת (למסתור הכביסה), חוט רטט, דוקרנים, דחליל, מכשיר שמשמיע גלי קול שאוזן אנושית לא קולטת אבל היונה כן והם מרתיעים אותה ועוד. לצורך לכידת מכרסמים שעלולים להגיע לבית החדש נדרש בעיקר ניסיון רב כדי להציב את המלכודות בנקודות הנכונות כך שהעכבר או החולדה ייתפסו במהירות. יש מלכודות שהורגות את בעל החיים ויש כאלה שמשאירות אותו חי – כך שהלוכד יכול לחזור אליכם, לקחת את העכבר או החולדה ולשחרר אותם בשטח פתוח הרחק מהבית.

Comments are closed.