תפקידו של יועץ סביבתי בפרוייקט בנייה ירוקה

מה כדאי ללמוד אם אתם מתכננים לעשות רילוקיישן בעתיד?
30/05/2022
אילו כישורים חשוב שיהיה בשביל להצליח בתחום הנדלן?
14/06/2022

בנייה ירוקה ותכנון ירוק הם מושגים חדשים באופן יחסי שנכנסו בשנים האחרונות לעולם הרחב של בנייה ותכנון פרוייקטים. המושגים הללו הגיעו מהצורך הדוחק לבנות ולתכנן פרוייקטי בנייה בצורה נכונה ומתחשבת יותר, הן בבני אדם והן בסביבה לאור המצב הסביבתי ההולך ומחמיר. הצורך להתמודד עם הדרישות החדשות והלא מוכרות הכניס בעל מקצוע חדש לצוות האמון על תכנון הפרוייקט, אנו מדברים כמובן על יועץ בנייה ירוקה, או בשם האחר בו הוא מוכר, יועץ סביבה.

מהי בנייה ירוקה?

בנייה ירוקה היא בנייה שתומכת ביצירה של סביבות עבודה ומגורים באופן יעיל ובריא בעזרת בנייה עם חומרים ומערכות אקולוגיים שאינם גורמים לפגיעה סביבתית או לזיהום אווירר, מסייעים לדיירים לחסוך בשימוש בחשמל, ומשתדלים לגרום להם לחיות אורח חיים בריא. אחת הדוגמאות הטובות ביותר לבנייה ירוקה היא מתקן חנייה לאופניים בסמוך לבית, מה שיגרום לאנשים ליסוע יותר באופניים וכך לשמור על הבריאות.

מיהו יועץ בנייה ירוקה?

היועץ הוא למעשה יועץ סביבה שבקיא ומכיר היטב את כל העולם הסביבתי, ויודע מהם המרכיבים הירוקים עליהם צריך לשים דגש במהלך בניית הפרוייקט. היועץ מעניק שירותי ייעוץ סביבתי וישנם כמה פרמטרים שאליהם הוא חייב להתייחס בכל פרוייקט בנייה. בין הפרמטרים: רמת הצפיפות של הבניה באזור, חיסכון בצריכת אנרגיה ובצריכת מים ועוד. בנוסף, היועץ יכול לסייע בבחירת חומרי בנייה ידידותיים לסביבה ולעזור בתכנון אוורור ותאורה טבעיים עבור החללים השונים בבית, מה שיפחית וימנע ככל האפשר שימוש בחשמל לתאורה ולאוורור.

דגשים שכדאי להכיר על יועץ סביבתי

אם בחרתם להשתתף בפרוייקט המבטיח לכם בנייה ירוקה וידידותית לסביבה, חשוב שתדעו מיהו היועץ הסביבתי ותכירו אותו היטב. היועץ אמור לעבוד יחד עם היזם ולהביא לידיעתו את המידע הקשור לנושא. היועץ צריך להיות גם מעורב באופן פעיל כבר משלב התכנון וכמובן בכל שלבי הביצוע השונים של הפרויקט, ותפקידו הוא להבטיח ולוודא שהבניה והתכנון מתבצעים על פי התקנים הכי מחמירים.

תפקידיו העיקריים של יועץ סביבה ירוקה

בסופו של דבר, יועץ בנייה ירוקה צריך לגרום לבנייה להיות כזו שתחסוך כמה שיותר אנרגיה וחשמל ותקפיד על איכות הסביבה. איכות הסביבה צריכה להתבטא גם במהלך הבנייה בפועל בעזרת שימוש בחומרי בניה ידידותיים לסביבה ואקולוגים. החסכון באנרגיה חייב להיות תוצאה של תכנון מקיף וקפדני של הבית. יועץ סביבתי טוב ומקצועי יבצע חישובים ובדיקות שונות כדי למצוא את כיווני האוויר והאור האידיאליים, ידע להנחות את המתכננים באילו קירות בדיוק כדאי לפתוח חלונות כדי להרוויח תאורה, ובאילו קירות לא כדאי לפתוח חלונות כדי להימנע מחימום יתר של הבית. 

מסיבות אלו כדאי מאוד להקפיד על בחירה של יועץ בנייה ירוקה מקצועי ובעל ניסיון רב, כזה שמכיר היטב את תחום האדריכלות ומסוגל לפתוח ולהבין שרטוטים ותוכניות אדריכליות.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *