אילו כישורים חשוב שיהיה בשביל להצליח בתחום הנדלן?

תפקידו של יועץ סביבתי בפרוייקט בנייה ירוקה
06/06/2022
מה חשוב לדעת על דירה בהנחה?
23/06/2022

חושבים על קריירה, השקעות, כסף אבל גם עניין אישי ומקצועי? כדי להצליח בתחום הנדלן כדאי שיהיו ברשותכם סט של כישורים. בשורות הבאות נסביר אילו כישורים יעזרו לכם להתפתח בתחום, להשגת היעדים שלכם. 

שאיפה, רצון ומטרה 

בשלב זה יתכן שאתם שוקלים להצטרף בקרוב לקורס בתחום המשכנתאות או אולי אל קורס תיווך נדלן וכדומה. יתכן שמעניין אתכם קורס מעשי לצורך השקעה אישית בנכסים. אחד הכישורים הבסיסיים החשובים לכל מי שרוצה להצליח בתחום, עוד לפני שמתחילים ללמוד, זה שאיפה, רצון ומטרה. כדי להתפתח, יש צורך בהשקעה, עבודה, מאמץ מסוים. יש אתגרים ויש גם עניין. אך כדי לצלוח את הקשיים ולצאת מנצחים ומרוויחים, אין תחליף לתשוקה להצלחה ולרצון חזק. זה נכון, אגב, בכל תחום שרוצים להצליח בו מעל ומעבר. 

ידע בתחום הנדלן 

אם אתם מחויבים להצלחה שלכם, אתם מוכנים לעבוד בשביל זה, מתחיל השלב הבא. זהו השלב שבו אתם מתחילים לרכוש ידע בתחום הנדלן. אין מקום אחד שבו חייבים להתחיל. אתם יכולים להתחיל עם לימודי יועץ משכנתאות או עם הכשרה למתווכים. אתם יכולים להיעזר בספרי הדרכה, להצטרף לסדנאות של מנטורים בתחום. אפשר לשאוב הרבה מאוד מידע אונליין, לגבי נדלן ישראלי ובחו"ל. ככל שתתחילו את הדרך עם יותר ידע, כך לא תבצעו שגיאות שעלולות לעלות לכם באובדן של כסף וזמן. תדעו יותר – תצליחו יותר. 

סקרנות ללמידה נוספת 

לא כל הזמן ישנה גאות בנדלן. ישנן תקופות שבהן השוק בקיפאון ואף בירידה. אמנם זה היה מאוד נדיר בארץ בעשרים השנים האחרונות, אך זה קורה וזה יכול לקרות. וחוץ מזה, אפשר להצביע על אירועים שוברי מגמות בנדלן, בארץ ובחו"ל. קיימים הבדלי ביקוש בין אזורים שונים, שינויי ביקושים וטעמים. מעת לעת משפיעים על השוק שינויים בהוראות בנק ישראל בתחום המשכנתאות או שחלים שינויים בשיעורי המס. לכן, תמיד טוב שתהיה לכם הרבה סקרנות ורצון ללמידה נוספת. מי שתמיד נמצא בעניינים ייטיב לזהות הזדמנויות וייטיב להיערך לקראת שינויים. זה ממש כפי שמשקיעי שוק ההון לא יכולים להסתפק אך ורק בהצטרפות אל קורס השקעה במניות וזהו. כך אכן מקבלים את הבסיס, אך לאחר מכן צריך להמשיך לעקוב אחר השוק, לבדוק גרפים, שערים, הודעות של חברות בורסאיות וכן הלאה. 

יצירתיות ומיומנות בין אישית 

ברגע שיש לכם חזון ושאיפה, יש לכם מטרה וידע והבנה, תוכלו להתפתח בצורה מאוד טובה. ואם לימודי נדלן מכוונים אתכם לעבודה עם אנשים, כיועצי משכנתאות למשל, או כסוכני נדלן, יש עוד כישורים שיעזרו. מיומנות בין אישית תסייע לכם לתת ערך מוסף ללקוחותיכם. אם אתם רוצים להצטיין ולשגשג, תצטרכו להיות מקצועיים אבל גם בני אדם. יכולת שיחה, הבנת בשפת הגוף, אסרטיביות במידה וגם יכולת בניהול משא ומתן, יעזרו לכם לאורך כל הדרך. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *