אופציות שכדאי לשקול למי שמעוניין ללמוד את מקצוע העתיד

קורסים שיעזרו לכם להתנהל טוב יותר מבחינה פיננסית כדרך קבע, לא רק במסגרת העבודה
23/11/2021
רכישת נדל"ן להשקעה בארץ לעומת בארה"ב – הבדל ושוני, יתרונות וחסרונות
05/12/2021

מה יהיו מקצועות העתיד? לא קל לנחש. מה שכמעט וודאי, הוא שתחום אחד ימשיך להיות חלק מרכזי בכך: נדלן, אנשים תמיד יצטרכו מקום ראוי לגור בו והדרישה לא רק שאינה דועכת אלא להיפך, היא עולה משנה לשנה. לכן, לימודים בתחום זה מהווים כרטיס כניסה בטוח, לקריירה עם עתיד. כמו כן, לימודי מדעי המחשב מהווים כניסה לעולם ההייטק הנחשק. 

לימודי נדלן, תיאוריה ומעשה

מקצועות הנדלן, דורשים פעמים רבות שילוב של שני רכיבים: רקע תיאורטי נרחב, בשילוב מיומנות מעשית מורכבת למדי. ניתן להדגים זאת, באמצעות נושא בסיסי כמו חישוב העקרונות לתכנון עסקה ותחשיבי משכנתא וחקר שוק . האדם שעוסק בכך, צריך להכיר את הנושא גם מההיבטים התיאורטיים שלו וגם להיות מיומן בכלי ידע ספציפיים. סטודנטים ללימודי נדלן נחשפים לשני ההיבטים. כמובן, התיאוריה מגיעה בדרך כלל לפני הצד המעשי. בהתאם לכך, בתחילת הלימודים רוכשים הסטודנטים ידע והבנה בנושאים תיאורטיים של כלכלה, מנהל ומשפטים . אלה מהווים בסיס חשוב להמשך הלימודים המעשיים של יציאה לשטח והבנת האתגרים ההנדסיים התכנוניים והמעשיים בכלל לעתיד המקצועי. 

לימודי נדלן להתמקד במה שחשוב ומעניין

במסגרת לימודי נדלן , הלימודים מתמקדים ומרחיבים לגבי שני סוגי התמחויות. מחד, ישנם תחומי תיאוריה מיוחדים במינם וחשובים. למשל חוק החוזים, חוק מיסוי מקרקעין , חוק הגנת הדייר וחוק המכר . מאידך, ישנם תחומי ידע מעניינים, בהקשר של שימושים מעשיים בנדלן. למשל אתגרי בניה, שימוש בחומרים מתקדמים, פתרון אתגרים הנדסיים מורכבים, תהליכי משא ומתן ועוד . כל זאת ביחד, הופך את תחום לימודי הנדלן למגוון ומעניין במיוחד. 

חשיבות לימודי נדלן

לימודי נדלן הוא נושא חשוב ביותר כיום בעולם . כך היה לאורך השנים וכך עדיין המצב. ולימודי נדלן  מתייחסים לכך באופן נרחב. כבר בשנת הלימודים הראשונה, רוכשים מיומנויות מעשיות בסיסיות בתשומות הבניה. בהמשך, לאחר רכישת מספיק ידע ומיומנויות, מבצעים פרויקט אישי גדול. במסגרת פרויקט זה, הסטודנט בוחר משימה מעשית מתחום פיתוח הנדלן ומבצע את התכנון, וההלימה לדרישות ולתקינות וכמובן הכל בליווי מסור של הצוות הלימודי. אתגר לימודי חשוב זה, הוא אחד האלמנטים אשר מחברים בין האקדמיה, לבין העולם המעשי של מומחי הנדל"ן. 

לימודי המחשב – מה לומדים?

במסגרת לימודי מדעי המחשב, מתמקדים ומרחיבים לגבי שני סוגי התמחויות. מחד, ישנם תחומי תיאוריה מיוחדים במינם וחשובים. למשל בינה מלאכותית, עיבוד אותות, למידה חישובית (machine learning), מערכות זמן-אמת ואבטחה ("סייבר"). מאידך, ישנם תחומי ידע מעניינים, בהקשר של שימושים מעשיים במדעי המחשב. למשל מדעי המחשב בהקשר רשת האינטרנט, רשתות מחשבים בכלל, מחשוב נייד וטלפונים סלולאריים ועוד. כל זאת ביחד, הופך את תחום מדעי המחשב למגוון ומעניין במיוחד.

לימודי מחשב פיתוח תוכנה 

פיתוח תוכנה הוא נושא חשוב ביותר בעולם ההייטק. כך היה לאורך השנים וכך עדיין המצב. לימודי מדעי המחשב מתייחסים לכך באופן נרחב. כבר בשנת הלימודים הראשונה, רוכשים מיומנויות מעשיות בסיסיות בתכנות. בהמשך, לאחר רכישת מספיק ידע ומיומנויות, מבצעים פרויקט תוכנה אישי גדול. במסגרת פרויקט זה, הסטודנט בוחר משימה מעשית מתחום הפיתוח ומבצע את התכנון, הפיתוח עצמו והבדיקות. אתגר לימודי חשוב זה, הוא אחד האלמנטים אשר מחברים בין האקדמיה, לבין העולם המעשי של מקצועני ההייטק.

להתקדם ולהשתלב 

לימודי נדלן ולימודי מדעי המחשב מהווים תחומים אשר מתקדים ומתפתחים במהירות. בצד המעשי של שניהם ישנו תהליך מתמיד של שינוי. והעולם המתפתח נותן לכך ביטוי, תודות לעדכון של תכניות הלימוד בהתאם להתפתחויות בשוק העבודה. הסטודנטים עצמם עשויים להמשיך לאחר הלימודים, לכיוונים רבים של לימודי המשך. 

לאחר שקיבלו במסגרת הלימודים טעימה מתחומי משנה רבים, הם ידעו מה מעניין אותם במיוחד. בהתאם לכך, הם יוכלו לתכנן מסלולי לימודים וקריירה ממוקדים יותר ומותאמים להם אישית. זה יכול להיות באקדמיה עם לימודים לתארים מתקדמים. זה עשוי להיות במסגרת קורסים מעשיים בהתמחויות ספציפיות. כמובן, גם השתלבות בעבודה מעשית בעולמות אלה, כוללת לימוד והעמקה תוך כדי העבודה.  

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *