קורסים שיעזרו לכם להתנהל טוב יותר מבחינה פיננסית כדרך קבע, לא רק במסגרת העבודה

רוצים לרכוש נדל״ן? אלו הם אנשי המקצוע שיעזרו לכם למצוא ולהוציא לפועל עסקה משתלמת
23/11/2021
אופציות שכדאי לשקול למי שמעוניין ללמוד את מקצוע העתיד
01/12/2021

רבים שצברו הון במהלך השנים שואלים את עצמם שאלה פשוטה, היכן להשקיע את כספם, לשמר אותו ולהגדיל אותו, ״איך לתת לכסף לעבוד בשבילי״ היא שאלת השאלות. שיטוט בפורומים ובקבוצות ברשתות החברתיות מציגים בד״כ שתי גישות , האחת אומרת שכדאי ומומלץ לעשות קורס נדל״ן ולהשקיע בנכסים, לעומתם יש את אלו הממליצים על קורס שוק ההון כדי ללמוד איך להניב רווחים באמצעות מסחר במניות בבורסה ולראות תוצאות תוך זמן קצר.

לא משנה איזה באיזו גישה אתם דוגלים, השקעה סולידית לאורך זמן בנדל״ן או השקעות קצרות טווח (או ארוכות) בשוק ההון. כך או כך כדאי לדעת שניתן ללמוד היום קורסים קצרים וממוקדים שיתנו לכם ערך אמיתי ויעזרו לכם להתנהל טוב יותר מבחינה פיננסית עם הכסף שצברתם במהלך השנים.

ידע זה כח, כולם יודעים. מה שלא כולם יודעים הוא שגם לקורס נדלן וגם לקורס שוק ההון לא נדרש ידע מקדים, וכל אחת ואחד יכול ללמוד קורס תוך זמן קצר, בכיתה או באמצעות האינטרנט בקורסים המועברים בשידור חי או בקורסים היברידיים, בהתאם לסגנון הלימוד המתאים לו, לשעות הפנויות ןלזמן ההשקעה בלימודים אשר מתאפשר לו.

בואו ניקח מצב מסויים – יש בידיכם סכום כסף שצברתם וחסכתם, מכרתם בית לאחרונה או שאתם מתכוונים למכור אותו ולעבור לבית אחר בסכום נמוך יותר, קיבלתם ירושה, נפתחה תוכנית חסכון גדולה או שזכיתם בפרס כלשהו-  השאלה הראשונה שתשאלו את עצמכם היא איך לשמור על ערך הכסף שברשותכם, להגדיל אותו ולהשקיע אותו בצורה חכמה, הרי ידוע שלשים את הכסף בבנק לא ייתן לכם יותר מידי… לאחר זמן קצר תגיעו לאחת משתי האפשרויות הדומיננטיות בהשקעת כספים- השקעה בבורסה או השקעה בנדל״ן, כמובן שניתן להשקיע גם בעסקים למיניהם, בסטארט אפים ובמיזמים שונים, אך לרוב שתי האופציות הינן הדומיננטיות יותר בקרב הציבור הרחב. 

כדאי לשים לב לנתונים ולמספרים- בשנים האחרונות מדד ת"א 125 עלה פי 2.8, יותר מהנדל"ן בישראל. גם מחקר בנק ישראל מ-2018 מראה שהתשואה השנתית הריאלית נטו על השקעה ל-10 שנים גבוהה יותר במדד ת"א 125 (6.06%) מאשר בהשקעה בנדל"ן (4.87%). ניתן לומר כי אפיק שוק ההון מייצר תשואה גבוהה יותר מהאפיק הנדל"ני, לצד זאת הוא מגלם סיכונים גבוהים יותר ואת זאת צריך לקחת בחשבון. גם מבחינת מיסוי, ישנם הבדלים משמעותיים בין מסחר במניות להשקעות נדל"ן: המניות ממוסדות בדרך פשוטה וקלה-  מס רווחי הון של 25%, לעומת זאת, המיסוי על נדל"ן בארץ מורכב יותר וכולל מס רכישה ומס שבח, היטל השבחה ואפילו מע"מ. ישנם פטורים ממס על רכישת דירה ומיסוי הנדל"ן התלויים בהבנה של התחום, בתכנון מס נכון וכו , בהתאם לסוג העסקה, סוג הנדל״ן והרווח לשם כך כדאי ומומלץ ללמוד קורס נדל״ן או קורס שוק ההון ולהיות בקיאים יותר בתחום אותו בחרתם. 

קורס שוק ההון

חסם הכניסה לתחום המסחר במניות בבורסה הוא נמוך, ניתן להשקיע סכום נמוך, המצוי בכיסו של כל אחד בקלות ובנוחות, ולסחור במניות מכל העולם מהמחשב או מהסלולארי. הכסף בבורסה הוא סחיר ונזיל. ניתן לצאת בכל זמן שתבחרו מהשקעה כזו או אחרת, להגדיל את סכום ההשקעה או להקטין אותה ואף להפסיק לסחור בכל רגע שנבחר. ניתן לפזר השקעות במסלולים שונים, במניות של חברות שונות ולעקוב באופן שוטף אחר ההשקעה שלנו. המסחר בבורסה לצד העבודה השוטפת שלנו כשכירים או כעצמאיים מאפשר לנו לצלול בים של אפשרויות ואף להביא לרווחים נאים למשק הבית שלנו מבלי לעסוק בכך 24/7 או לעזוב את מקום העבודה. הכל בזמננו הפנוי ובכמות המשאבים הכספיים שברשותנו. 

בקורס שוק ההון נחשפים הסטודנטים למתודולוגיה סדורה, לשיטות מסחר שונות ולהיכרות כוללת עם היתרונות והחסרונות שבכל שיטה. היכרות של שוק באמצעות קורס שוק ההון מאפשרת השקעה נבונה ומושכלת יותר לכל סוחר בבורסה, אף שזו לא חפה מטעויות או הפסדים העלולים להתרחש, כמו בכל השקעה בחיים. 

קורס שוק ההון ומסחר במניות הוא דרך קלה ונוחה להיכנס לתחום עבור מגוון רחב של קהלים המעוניינים להשקיע בבורסה לצד העבודה השוטפת ולהביא להכנסה נוספת לצד זו העיקרית. 

קורס נדלן

ענף הנדלן מסוקר השכם וערב באמצעי התקשורת כאחד התחומים הלוהטים ביותר בשנים האחרונות. קורס נדלן מאפשר לכל אחת ואחד להעמיק ולהכיר את רזי התחום ולאחריו להשקיע בנכס שיכול להניב תשואות נאות ביותר במהלך השנים. רק לאחרונה נחשפו נתונים שהראו עליה של 10% בשנה בנכסים רבים, כמעט בכל רחבי הארץ. תשואה משמעותית לכל הדעות. אף שתשואה זו לא מעידה על מה שיקרה בעתיד, השקעה של משפחה בנכסי נדל״ן ברובה המוחלט תהיה השקעה מושכלת ונכונה לעתיד המשפחה. אחד המושגים השגורים בפי אלו העוסקים בנדל״ן הוא ״מינוף״ כלומר האפשרות להשתמש בהון עצמי או בדירה קיימת שמתורגם לכסף שמגיע מהלוואות. 

נדל"ן מניב עבור משפחה יכול לייצר תזרים מזומנים קבוע באמצעות רכישת דירה והשכרתה ונחשב לסולידי ובטוח יחסית לאפיקים אחרים. נדל״ן אינו יכול להיעלם בין לילה, הוא אינו וירטואלי ולרוב ערכו עולה במהלך השנים, נדל"ן למגורים נמצא במגמת עלייה מתמשכת זה עשרות שנים בכל העולם המערבי, הסיבות העיקריות הינן עלייה בתוחלת החיים והגידול באוכלוסייה.

קורס נדלן מקצועי מומלץ לכל מי שמעוניין להשתלב בתחום או לעשות לביתו באמצעות השקעה סולידית המביאה לבטחון כלכלי לאורך זמן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *