5 סיבות שבגללן הביקוש ללימודים בתחום הנדלן גדל

אילו דברים צריך לבדוק כאשר מעריכים נכס?
22/01/2023
קבוצת גבאי – כל מה שחשוב לדעת על התחדשות עירונית
26/01/2023

ההחלטה מה ללמוד צפויה להשפיע על כל היבט בחיים שלנו. אחרי שמקבלים החלטה, מרגישים את ההשלכות (לטוב או לפחות טוב), לכל הפחות למשך כמה מהשנים הבאות. זו החלטה חשובה כל כך, משום שהיא תקבע במה נעבוד, כמה נרוויח, לאילו כיוונים נוכל להתפתח, האם נקום בכל בוקר שבעי רצון או שנחוש מתוסכלים ופחות מרוצים. תחום שמסתמן כאיכותי ביותר, הוא תחום הנדלן. על פי המספרים, הביקוש ללימודים במקצועות הנדלן הולך ועולה. אלה הסיבות המובילות לכך.

1. פרנסה יציבה, גם בשווקים סוערים

בימים אלה השווקים סוערים, הכלכלה משתנה, המחירים עולים ולא מעט אנשים מפוטרים. זה לא פשוט למצוא מקורות פרנסה יציבים בעת הזאת. אבל זו בדיוק סיבה שמובילה לכך שהרבה אנשים נמשכים לתחום הנדלן. אנשים מוכרחים להתגורר היכן שהוא. צפון או דרום, מרכז או שפלה, דירה או בית הם אלמנטים בסיסיים בחיינו. בוגרי קורס תיווך נדלן, אם כן, נהנים מזרם קבוע ויציב של לקוחות. הפרנסה בתחום הזה נשמרת יציבה, גם כאשר נראים סימני מיתון, המדד עולה או הריביות עולות.  

2. מקצוע רלוונטי כיום ובעתיד

יש תפקידים שהולכים ונעשים פחות רלוונטיים או אפילו נעלמים מן העולם. כאשר האוטומציה הולכת ומתקדמת, אנשים מחפשים מקצוע ותפקידים שיהיו רלוונטיים מאוד לימינו, אך גם לעתיד. בשלב זה, כל התחזיות צופות שענף הנדלן ימשיך להיות מבוסס על מודל תעסוקה נוכחי. לימודי נדלן מבטיחים מקצוע שיהיה רלוונטי למשך די הרבה שנים קדימה. אז אין פלא שגם בשוק העבודה כיום, אנשים שמחפשים יציבות ויודעים להעריך אותה, נמשכים לנדלן.

3. התחום שמאפשר התפתחות מקצועית וגיוון

כדאי לשים לב כי בתחום הנדלן ישנם הרבה מאוד עיסוקים והמון אפשרויות להתפתח. מי שמתחיל היום לעבוד בתיווך, בהחלט יכול לשנות פוזיציה ולעבוד לתפקיד שונה אך עדיין בתחום הזה. קחו למשל את תפקידו של יועץ המשכנתאות. קורס יועץ משכנתאות מאפשר להכיר מקרוב רובד מאוד חשוב בנדלן. על רקע הביקושים העצומים למשכנתאות בכל הבנקים, הרבה יותר אנשים זקוקים כיום לייעוץ בלקיחת משכנתא. מי שמתחיל כיועץ משכנתאות, יכול לאחר מכן לעבור קורס קצר ולעסוק גם בתיווך. אפשר גם להתפתח בתחום האשראי לקבלנים או אפילו לעבור לייעוץ עסקי בעסקי יזמות נדלן. בקיצור, זהו תחום דינאמי שבו יש המון מקום לאנשים יצירתיים שאוהבים גיוון ושינויים מפעם לפעם.

4. לא חייבים לימודים מאוד ארוכים

כמות האנשים שפונים ללימודים אקדמיים נמצאת בירידה. בפקולטות מסוימות מספר הסטודנטים כה קטן, עד שהן נמצאות בסכנת סגירה. ידוע כיום שהאקדמיה מפגרת אחרי שוק העבודה. פחות אנשים רוצים להשקיע זמן ארוך בלימודים. מחפשים מקצוע פרקטי ולימודים ממוקדים, שיובילו לשוק העבודה. ובדיוק פה נמצא עוד חוזק של תעסוקה בנדלן. לא חייבים לימודים מאוד ארוכים, בחלק מהתפקידים בענף. תמיד יצטרכו אמנם מהנדסי בניין או קבלנים, אבל תפקידים מסוימים לא כרוכים בהשקעת זמן כה ארוכה לאורך ההכשרה.

5. הכנסה גבוהה, על פי ביצועים

אין כמו ענף הנדלן בכדי ליהנות מהכנסה נאה ולקבל תגמולים הקשורים באופן הדוק לביצועים האישיים. לאנשים שרוצים להרוויח כמה שהם שווים, בתחום הזה לא מרוויחים משכורת חודשית קבועה שקרובה לממוצע. אפשר להגיע להכנסה הרבה מעל הממוצע, וזה תלוי רק בידיים שלכם. למשל, מתווך נדלן או יועץ משכנתאות, לא מקבלים משכורת לשעה. הם מרוויחים בהתאם לכמות העסקאות שהם סוגרים. יותר לקוחות מרוצים, זה אומר יותר הכנסה. הטובים בתחום הזה, יכולים להרוויח כבר בגיל צעיר את מה שאחרים לא יכולים אפילו לחלום עליו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *