כל מה שחייבים לדעת על השקעות נדל״ן

פתרונות מימון לרכישת נכס בדיור המוגן בישראל
08/03/2023
מגמות בתחום הנדל"ן: מה צריך לדעת כדי להצליח בתחום הזה?
25/03/2023

שמעת פעם על השקעות נדל"ן? זה כאשר אתה קונה נכס, כמו בית או חלקת אדמה, ואז מרוויח מזה כסף. ניתן להשכיר את הנכס לאחרים או למכור אותו עבור יותר כסף ממה שהם קנו אותו. זה כמו לשחק משחק מונופול, אבל בחיים האמיתיים!

האם ולמה כדאי להשקיע בנדל"ן?

אז למה כדאי להשקיע בנדל"ן? יש כמה סיבות! ראשית, נדל"ן הוא דרך טובה להרוויח כסף. לצורך דוגמא, אם אתה קונה נכס ומשכיר אותו, אתה יכול להרוויח כסף מדי חודש מדמי השכירות. ואם תמכור את הנכס מאוחר יותר, תוכל להרוויח עוד יותר כסף אם הנכס עלה בערכו.

שנית, נדל"ן הוא נכס מוחשי ולא מוצר וירטואלי. זה אומר שאתה יכול לגעת בו ולראות אותו, בניגוד למניות או איגרות חוב. אתה יכול לבקר בנכס ולדעת בדיוק במה אתה משקיע.

אילו סוגי השקעות נדל"ן נפוצות יש בשוק?

ישנם כמה סוגים שונים של השקעות נדל"ן שאתה יכול לבצע. 

האחת היא לקנות נכס במגזר הפרטי או הכסקי ולהשכיר לטווח קצר או ארוך. 

סוג נוסף של השקעה הוא לקנות קרקע ואז למכור אותה בשלב מאוחר יותר ברווח נאה. 

אם אין לכם מספיק כסף להשקיע בנדל"ן מוחשי ניתן להשקיע דרך קרן השקעות בנדל"ן שנקראת רייט (REIT), שהיא בעצם חברה המחזיקה בנכסים פיזיים להשכרה או מכירה שונים ופעם ברבעון או כל חודש (תלוי במניה) מחלקת 90 אחוז מרוויחיה כדיבידנד.

כיצד להשקיע בנדל"ן

אם אתה רוצה להשקיע בנדל"ן, יש כמה דברים שאתה צריך לעשות קודם. אתה צריך לחסוך קצת כסף כדי לקנות את הנכס, או למצוא דרך לקבל הלוואה. אתה גם צריך לחקור את התחום שאתה רוצה להשקיע בו כדי לוודא שזו השקעה טובה. כדאי גם למצוא סוכן נדל"ן שיעזור לך למצוא את הנכס המתאים.

טיפים להשקעות מוצלחות

להלן מספר טיפים להשקעה מוצלחת בנדל"ן:

  1. תעשה חקר מעמיק בעצמכם או באמצעות חברה/יועץ נדל"ן! ודא שאתה מכיר את האזור שאתה משקיע בו ואת הנכס שאתה רוצה לקנות.
  2. יש תוכנית! החלט מה אתה רוצה לעשות עם הנכס לפני שאתה קונה אותו.
  3. תזדקק לסוכן נדל"ן, עורך דין ואולי אפילו קבלן שיעזור לך בהשקעה שלך.
  4. להיות סבלני! השקעה בנדל"ן לוקחת זמן ומאמץ.
  5. להפסיק לפחד – אם אין לכם מספיק ביטחון, תעשו קורס השקעות בנדל"ן אשר יתן לכם קלים נוספים לסבירות ולביטחון של עסקה ראשונה

עשו חישוב סיכונים 

בדיוק כמו כל השקעה, יש סיכונים גם בהשקעה בשוק הנדל"ן. ייתכן שהנכס לא יעלה בערך כפי שחשבת שהוא יעלה, או שלא תוכל למצוא שוכרים לנכס המושכר שלך. ייתכנו גם הוצאות בלתי צפויות, כמו תיקונים או ארנונה. מומלץ לבנות רשימה של כל התרחישים והפתרון שלהם. 

השקעות נדל"ן בארה"ב

השקעה בנדל"ן בארה"ב היא עסק גדול! יש המון תחומים שונים שאתה יכול להשקיע בהם, מערים גדולות כמו ניו יורק ולוס אנג'לס ועד לעיירות קטנות במערב התיכון. יש אנשים שאפילו משקיעים בבתי נופש או בנכסים להשכרה בקרבת יעדי תיירות פופולריים.

משקיעי נדל"ן מפורסמים

היו כמה משקיעי נדל"ן מפורסמים לאורך ההיסטוריה! דונלד טראמפ, שהיה איש עסקים והנשיא ה-45 של ארצות הברית, הרוויח הרבה מכספו באמצעות השקעות נדל"ן. גם ברברה קורקורן, שהיא איל נדל"ן ושופטת בתוכנית הטלוויזיה Shark Tank, עשתה את הונה באמצעות נדל"ן.

עובדות מהנות על נדל"ן

הידעתם שהבית הלבן, שהוא מעונו הרשמי של נשיא ארצות הברית, הוא בעצם השקעה בנדל"ן? ממשלת ארה"ב היא הבעלים של הנכס ומשתמשת בו למטרות רשמיות, אבל זה יכול להימכר כמו כל פיסת נדל"ן אחרת.

השקעה בנדל"ן יכולה להיות דרך לעזור לבנות קהילות. חלק מהמשקיעים קונים נכסים באזורים מתפתחים או הזקוקים להתחדשות, ואז מתקנים אותם כדי להפוך אותם למקומות טובים יותר למגורים.

גם להשקעה בנדל"ן יכולה להיות השפעה חיובית על הסביבה. יש משקיעים שקונים קרקע ואז פועלים לשמרה או להפוך אותה לשטח ירוק.

מסקנה

השקעה בנדל"ן יכולה להיות דרך מצוינת להרוויח כסף ולדאוג לעתיד פיננסי טוב יותר. אבל חשוב לעשות את מחקר נכון ולהכין תוכנית לפני שאתה משקיע. עם הצוות הנכון וקצת סבלנות, גם אתה יכול להיות משקיע נדל"ן מצליח!

זכרו, השקעה בנדל"ן יכולה להיות דרך מהנה ומרגשת לבנות עושר, אך חשוב לגשת אליה בזהירות ולעשות את המחקר. עם הגישה הנכונה וקצת מזל, תוכלו להפוך למשקיעים נדל"ן מצליחים!

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *