מכללות ללימודי נדל"ן

קניית נדל"ן – עם או בלי תיווך
07/06/2017
נקודות חשובות לפני בחירת נכס להשקעה
07/06/2017

מה כוללת תוכנית הלימוד של מכללות ללימודי נדל"ן ומה התרומה של מכללה זו להכשרתך.

בשנים האחרונות נמצא תחום הנדל"ן בארץ בצמיחה מואצת. רבים מאנשי העסקים הבולטים בארץ עוסקים בנדל"ן, מוספי הנדל"ן הלכו והתרחבו והעיסוק בנושא החל לדרוש יותר ויותר מומחיות ומקצועיות. העיסוק בנדל"ן הוא מורכב ודורש ידע בתחומים רבים והכרות עם מגוון רחב של נושאים. החל מנושאים משפטיים, חשבונאיים, מיסוי, תכנון ובנייה, ניהול פרויקטים וכלה בהתנהלות מול חברות ביטוח, מוסדות התכנון השונים, חברות בנייה ועד הליכי השיווק והמכירה בהם מתבצעת אינטראקציה מול הלקוח. כפועל יוצא מכך נוצר צורך אמיתי של המערכת הכלכלית באנשים המתמחים בתחום זה, מכירים את שוק הנדל"ן על בוריו ובעלי הבנה אמיתית בכוחות המניעים אותו.
גם החוק מכיר בעובדה שתחום הנדל"ן דורש היום מקצועיות גבוהה מבעבר, והחל משנת 19966, חל איסור לעסוק בתיווך מקרקעין, לאדם שלא קיבל רישיון לכך ע"י רשם המתווכים של משרד המשפטים. על מנת לקבל רישיון כזה יש לעבור בחינה המתקיימת שלוש פעמים בשנה ועוסקת בכל מגוון הנושאים הקשורים לתיווך נדל"ן כגון, היבטים משפטיים שונים, הכרות עם חוקים רלבנטיים כמו דיני מקרקעין, דיני חוזים, חוק הגנת הצרכן וכמובן חוק המתווכים.
לסדק הזה נכנסו המכללות ללימודי נדל"ן, הבאות להעניק לעוסקים בתחום, או לשואפים לעסוק בו, את הידע המקצועי ואת הכלים האישיים ליישום הידע האקדמי בתחום הנדל"ן.

תחום הנדל"ן כולל מתחתיו למעשה מגוון רחב של תתי תחומים ועיסוקים. ניתן להתמחות בתחומים של ייעוץ נדל"ן, תיווך נדל"ן, ניהול פרויקטים בתחום הנדל"ן ועוד. תוכניות הלימוד השונות יכולות להיות רחבות מאוד, כך שיאפשרו עיסוק בכל תחומי הנדל"ן, או ספציפיות וממוקדות, לאלו המעוניינים להתמקצע בתחום מסוים. הקורסים השונים יכולים להציע, למשל, התמחות בתמ"א 38, התמחות במימון עסקאות נדל"ן, משכנתאות וכו'. במכללות מסוימות קיימות גם תוכניות המשך מעמיקות ומתקדמות יותר.

תוכניות הלימוד יכללו לרוב את כל הידע האקדמי המקצועי הדרוש, ובמקביל יעניקו ידע וכלים מעשיים. הידע המקצועי יכלול את ההיבטים המשפטיים השונים, חשבונאיים ופיננסיים, ייתנו כלים להבנה טובה יותר לגבי מחירי הנכסים, ממה הם מורכבים ומה הגורמים המשפיעים על מחירים אלו. בצד השיווקי יינתנו כלים לביצוע חקרי שוק, איתור הזדמנויות, ניהול פרויקטים, הכרות עם שוק הנדל"ן, בארץ ובחו"ל ועוד. הכלים המעשיים יעסקו במכירות, בביצוע פרזנטציה אפקטיבית, הענקת מיומנויות של שיווק ומכירה, ניהול מו"מ וכו'. בחלק מן המכללות ניתן אף לקבל אימון אישי על מנת לשפר מיומנויות אלו, המהוות נדבך חשוב בעבודתם של כל העוסקים במקצועות הנדל"ן.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *