5 טעויות שחשוב להימנע מהן כשמסיימים קורס ופותחים עסק משלכם

איזה ידע חשוב לרכוש בשביל להבחין בעסקאות נדלן משתלמות יותר מהאחרות?
17/01/2022
כישורים שעושים את ההבדל בין איש מקצוע מצליח לפחות מצליח בתחום הנדלן
30/01/2022

החלטתם להקים עסק משלכם ולהיות בעלי הבית שלכם, לממש חלום ישן או דווקא חלום חדש שיגרום לכם לקום מלאי מוטיבציה ולעבוד עבורכם, במקום עבור הבוס/ית. מצויין, האנרגיה ממלאת אתכם ואתם רואים את החלום מולכם הולך ומתגשם. 

בשנים האחרונות ניתן לראות כי יותר ויותר אנשים ניגשים לעסק עצמאי משלהם, אחרי שסיימו ללמוד קורס כזה או אחר, לעיתים העסק נבנה לצד העבודה הקבועה. לימודים המציעים קורס יועץ משכנתאות, לימודי נדלן ושוק ההון, קורס מסחר במניות או קורס תיווך למשל, מאפשרים לאלו המעדיפים להישאר שכירים, ליהנות ממקצוע נוסף, ״על הדרך״ ולהגדיל את ההכנסה החודשית בצורה משמעותית. יחד עם זאת, בכל עסק שתחליטו לפתוח יש להימנע מטעויות שיכולות לעלות לכם ביוקר. ריכזנו עבורכם 5 טעויות שחשוב להימנע מהן בפתיחת עסק

פתיחת עסק ללא רשת כלכלית

יש לכם רעיון, יש לכם אנרגיה אבל לא בטוח שעשיתם את כל הבדיקות הכלכליות. רגע לפני שאתם מגישים מכתב התפטרות ורצים להגשים את החלום בדקו מהן היכולות הכלכליות שלכם, מה מצב החסכונות שלכם, איזה מקור הכנסה יהיה לכם עד שהעסק יקום על הרגליים, קחו את הגרוע מכל והתחילו ממנו. אולי כדאי לעזוב את העבודה המסודרת שלכם בהדרגה, שלב אחר שלב ורק אז להכניס שתי רגליים למים. כך תהיו מוגנים לפחות בחודשים הראשונים ותבטיחו לעצמכם התחלה בטוחה.

פתיחת עסק בתחום לא מוכר

רבים מתפתים לפתוח עסקים רק כי ״יש בהם הרבה כסף״. אז חשוב לדעת שבכל עסק יכול להיות הרבה מאוד כסף (חשבתם פעם כמה כסף עושים בעלי מפעלי סיכות למשל?). עסקים רבים נראים מהצד בשונה ממה שהם באמת. מהצד לא נראית ההשקעה היומיומית של בעל העסק ולא נלקח בחשבון הזמן שהעסק קיים, מקצועיות הבעלים וכיו״ב. בבואכם לפתוח עסק נדרש מכם להכיר את התחום ככל הניתן, להיכנס לעומקם של דברים, להתייעץ, לשאול ולהבין לקראת מה אתם הולכים ומה ההשלכות הצפויות בכל החלטה. כאשר העסק יהיה שלכם, תצטרכו לתת תשובות ללקוחות, ולעצמכם ואתם לא רוצים להיות שם לא מוכנים. 

פתיחת עסק ללא ביקוש

אמנם יש מקרים בהם ניתן למכור אגוזי קוקוס לאפריקאים או שלג לאסקימוסים, אך מקרים כאלו הם נדירים. בבואכם לפתוח עסק שאלו את עצמכם בכנות, מה הסיכוי שהעסק שלכם יעבוד? עד כמה יש לו דרישה בשוק? האם יש לו להיות כאן לטווח הארוך, בעוד חצי שנה, שנה, 10 שנים? מבחינה סטטיסטית, עסק שתפתחו בתחום הקרוב ללבכם ולידע שצברתם, סיכויו לשרוד גבוהים, אך יחד עם זאת, הסיכוי להצלחתו יהיה גבוה עשרות מונים אם הדרישה והצורך בו הם אמיתיים. עשו סקרי שטח, בדקו האם ישנם עסקים כגון אלו שתרצו לפתוח, הכירו את השחקנים בשוק ואפילו הביעו עניין בשירותיהם כדי לראות כיצד הם מתנהלים, מעבר לכך, פנו לקהל היעד שלכם ושאלו אותם בפשטות מה הצורך שלהם והאם השירות שלכם יתן להם מענה הולם, בטוח שתהיו מופתעים לכאן ולכאן מהתשובות שתקבלו. 

פיזור והתפזרות

העסק שלך אמור לתת שירותים מסויימים לקהלי יעד מסויימים. לא ניתן לעולם ״לפנות לכולם״ ולחשוב שכווולם הם קהל היעד שלך. אין חיה כזאת. לכל עסק יש את הקהל המוגדר והספציפי שלו, מחברות המוכרות מכשירים סלולאריים חכמים, חברות מזון, חברות יעוץ וכיו״ב. פיזור וניסיון להגיע ל״כולם״ יהיה בלתי ניתן להשגה. אתרו את קהל היעד הספציפי שלכם, מיהו מהיכן הוא מה הוא דורש ואיך אתם יכולים לתת לו את הפתרון. עבדו בצורה ממוקדת ויעילה ודברו עם הקהל בשפה המוכרת לו, באמצעי המדיה הרלוונטיים אליו ובשפה אחידה ובגובה העיניים. ככל שתהיו ממוקדים יותר- כך תצליחו יותר. ידוע למשל שמתווכי נדלן מתמקדים בעיקר בשכונות או איזורים מסויימים אותם הם מכירים על בוריים ולא מתפרסים על פני מספר ערים, כך חנויות הנעלה המתמחות בנעלי ספורט ומספקים את מירב המידע בתחום. תחשבו ממוקד, תפעלו ממוקד. 

לעשות הכל לבד

רבים מבעלי העסקים רוצים לעשות הכל בעצמם, או לכל הפחות- כמה שיותר לבד. חסכון הוא דבר טוב ומבורך, אבל שימו לב שאתם לא חורגים מגבולות העסק ומבזבזים את זמנכם בעוד ועוד ידע וקורסים שלא לצורך. צריכים איש מקצוע לעיצוב פוסט, מודעה לעיתון או שלט? קחו אחד טוב ותנו לו לעשות את עבודתו. קורס גרפיקה לצורך גרפיקות עצמאיות דומה לקניית פרה בשביל כוס חלב. כך בתחומים נוספים בהם תצטרכו ליווי של אנשי מקצוע, תהיו ממוקדים בעסק שלכם והשקיעו בו את מלוא האנרגיה ותשומת הלב, את השאר- תנו לבעלי מקצוע מנוסים

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *