כישורים שעושים את ההבדל בין איש מקצוע מצליח לפחות מצליח בתחום הנדלן

5 טעויות שחשוב להימנע מהן כשמסיימים קורס ופותחים עסק משלכם
30/01/2022
טיפים לניהול עסקי נכון בשביל בעלי עסקים
30/01/2022

החלטת לגשת וללמוד מקצוע מבוקש, בדקת קורסים שונים שניתן ללמוד במהירות יחסית ולהיכנס לתחום. אחרי שהתלבטת בין קורס יועץ משכנתאות, קורס מסחר בשוק ההון, קורס יועץ משכנתאות, בסופו של דבר בחרת קורס תיווך נדל״ן ועכשיו נשאלת השאלה הגדולה, מהם הכישורים שעושים את ההבדל בין איש מקצוע לפחות מצליח בתחום הנדל״ן?

כמו בכל תחום, גם בתחום הנדל״ן הסוער והדינאמי, יש ללמוד את התחום לעומקו ולקבל כמה שיותר ידע תאורטי ומעשי כדי להשתלב בתחום ולהצליח בעסקאות. בין אם בחרת להיות איש תיווך ובין אם בחרת להשתמש בכישורים שלמדת כדי לעשות עסקאות עבור עצמך.

ענף הנדל״ן לא מפסיק לצמוח ולהתרחב, הביקושים למגורים הם אדירים וההיצע לא מצליח להגיע לביקוש, כך מראים הנתונים שנה אחר שנה, בעיקר בשנים האחרונות, הסיבות לכך רבות- מאחוזי גירושין גבוהים המביאים לפיצול משפחות ולצורך בדירה נוספת לאחד מבני הזוג, העלייה בתוחלת החיים, עלייה של יהודים מהתפוצות וגידול טבעי באוכלוסייה.

נהוג לומר שישנם שלושה דברים הכי חשובים בהשקעת נדלן ״מיקום, מיקום ומיקום״ כך יאמר לך כל בעל ניסיון בתחום. אז אם מדברים על מיקום הנכס, מדברים בעצם על הדבר החשוב ביותר שיקבע את ערכו של הנכס, מחירה של וילה עם בריכה בפריפריה, תהיה שונה לחלוטין מוילה עם בריכה בלב גוש דן, וגם בלב גוש דן, המחיר יהיה שונה בשכונה כזו או אחרת. מכאן שהבסיס הוא להכיר לעומק את מחירי הדירות והנכסים באזור הספציפי בו אתם מתכוון לעבוד ולעשות עסקאות. יש לבחון לעומק את סביבת הנכס, לבבדוק מה עתיד להיבנות באזור בשנים הקרובות ואיך זה ישפיע על מחיר הנכס בהמשך. נכון שרוב רובם של הנכסים הולכים ומשתבחים אך יחד עם זאת, זה לא פותר איש נדלן טוב מלבחון לעומק את כלל הפרמטרים מעבר לנכס הנראה לעין.

איש נדל״ן מנוסה יבחן לעומק את הנכס עצמו, מבחינה פיסית, בין אם בחרת בנכס עבור מגורים או בין אם להשקעה, יש לבחון את הנכס באמצעות שמאי מוסמך או חברות בדיקה מיומנות שיתנו לך דו״ח מפורט על מצבו הפיסי של הנכס, על יסודות המבנה, נזילות או בעיות כאלו ואחרות שיש לתת עליהן את הדעת. יש לבדוק את התשתיות, את אחוזי הבנייה, את סביבת המגורים הקרובה, מיהם השכנים, האם ישנו מרכז מסחרי צמוד לבית שיכול להשפיע על איכות החיים והמגורים, האם שכונה חדשה נבנית בסמוך, מה שיוכל להשפיע על איכות המגורים מבחינת רעשים, אבק, ותופעות נוספות וארוכות טווח הכרוכות בבנייה ומכאן לבחון האם תהיה מוכן לרכוש נכס בסטטוס הנוכחי שלו.

זה בסדר להשקיע בבית ״לא מושלם״ אך מתוך ידיעה מלכתחילה שהוא כזה. מידע מפורט שיש לך על הנכס יביא אותך לערוך משא ומתן על המחיר אם תציג בפירוט את הליקויים שישנם בבית. לצד זאת נכס הנרכש למטרת שיפוץ והשבחה יכול להעניק לך רווח נאה ביותר, אם הצלחת לראות את הפוטנציאל שבו לפני ואחרי.

השקעה בנכס, לרוב תהיה ההשקעה הגדולה ביותר שמשפחה תעשה במהלך חייה, ומכאן שמעבר לעניינים הטכניים פרוצדוראליים שבעסקי התיווך וההשקעות, יש להתנהל בסבלנות עם הלקוחות, להעביר את מלוא הידע ולהשרות בטחון על מי שעתיד לשלם על הנכס המוצע שנים רבות קדימה. ככל שתתמקצע יותר, ככל שתרכוש יותר ידע בתחום ותשלוט על המרכיבים השונים כך תשרה בטחון על הרוכשים ותביא לעסקאות רבות יותר במהלך הקריירה כאיש נדל״ן. מעבר לעבודה היום יומית, מומלץ להמשיך ולהתמקצע, להשתתף בכנסים וסדנאות, להיות חבר באיגודים מקצועיים ולא להפסיק לרכוש ידע. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *