מקצועות חופשיים שכדאי לשקול למי שרוצה לעשות שינוי קריירה

מה חשוב לדעת על עיסוק בנדל"ן כמקצוע?
14/10/2021
בורסה או נדל"ן – שיקולים שיש להתחשב בהם כשמתלבטים לגבי בחירת אפיק השקעה
19/10/2021

שוק העבודה של השנים האחרונות בעיקר עם בואו של משבר הקורונה העולמי, הביא לחשיבה מחודשת של רבים אודות תחום עבודתם והמקצוע בו הם אוחזים. לא מעט אנשים מבקשים להבטיח לעצמם ביטחון כלכלי או ״פלאן בי״ שבא לידי ביטוי במקצוע נוסף או אפילו שינוי קריירה מוחלט מתחום העבודה הנוכחי.

גם ללא קשר לתקופה האחרונה, העלייה בתוחלת החיים מביאה אותנו לשקול מחדש ״האם אנחנו מעוניינים בקיירה אחת לכל החיים״? מרבית האנשים יבחרו בשלב זה או אחר בהסבת קריירה ולעיתים, לכניסה לתחום חדש לחלוטין מתחום העיסוק בו היו שנים רבות. שינוי קריירה לרוב מגיע עם אנרגיות חדשות ללמוד ולחקור, להכיר שוק עבודה חדש, כשכיר או כעצמאי ולחוות הצלחות והישגים חדשים שירגשו אותנו מחדש כמו בקריירה הקודמת שנראה כי הגיעה למיצוי. 

אם אתם שוקלים לעשות שינוי בקריירה, לפניכם כמה אופציות מעניינות ומתגמלות אשר לא מצריכות זמן רב של לימודים ומאפשרות השתלבות תוך זמן קצר בענפי הנדל"ן והפיננסים 

מתווך נדל״ן

שוק הנדל״ן רותח מתמיד, ונראה כי הוא לא עוצר לרגע, השוק מגלגל מיליארדי שקלים בשנה ולא נראה כי בתקופה הנראית לעין הביקוש לדירות ירד, ההיפך הוא הנכון. אחת האופציות להשתלב בשוק הדינאמי והסוער הזה הוא להיות מתווך נדל״ן. רבים בוחרים לעשות קורס תיווך נדל״ן קצר אשר לאחריו ניגשים למבחן של ״רשם המתווכים״ עליו אמון משרד המשפטים ומשם לקבל רשיון תיווך המאפשר לעסוק בתחום כחוק. 

יזמות נדלן

לימודי יזמות באופן מקצועי הינם הדרך הבטוחה להגיע לקריירה בתחום היזמות. לימודי יזמות מתאימים לאלו הרואים את ״התמונה הגדולה״, היודעים לחבר בין גורמים שונים ולהפוך חזון למציאות בשטח. בשונה ממתווך נדל״ן המחבר בין קונים לרוכשים, יזם הנדל״ן לוקח את העניין כמה צעדים קדימה ויוזם מהלכים הלכה למעשה תוך שילוב בין לא מעט גורמים. קריירה בתחום היזמות כוללת היכרות עם עולם הנדל״ן לעומק, איתור הזדמנויות ונכסים, אסטרטגיות ושיטות עבודה בשטח, ניהול משא ומתן, יכולות שכנוע ויכולות אישיות גבוהות. לימודי יזמות מאפשרים לכל אחד ללמוד צעד אחר צעד את רזי המקצוע ולהשתלב בענף הנדל״ן באופן משמעותי.  

ייעוץ משכנתאות

לימודי ייעוץ משכנתאות מאפשרים לשנות קריירה במהירות יחסית ולהשתלב בענף מבוקש ורווחי. תחום ייעוץ המשכנתאות הפך ברבות השנים למקצוע מבוקש ונדרש בשוק העבודה בישראל. רובן המכריע של המשפחות שואפות לגור בדירה משלהן, מתוך תחושת בטחון שמקנים ״4 קירות״ בבעלותן. מכאן נעזרים עשרות אלפי  משפחות בשנה בשירותם של יועצי משכנתאות כל הדרך להגשמת החלום של נכס בבעלותם. ניתן לומר כי תחום ייעוץ המשכנתאות ובתוך כך לימודי ייעוץ משכנתאות נמצא בשיא שלא היה כמותו מעולם. יועצי משכנתאות משתלבים במשרדים המתמחים בכך או פועלים כעצמאיים המספקים שירות ישירות למשפחות המבקשות לחסוך או לייעל את המשכנתא שברשותם. לימודי ייעוץ משכנתאות במכללת אר.אי.אס משלבים בין הרובד המקצועי- הכרת המשכנתא, מסלולי המשכנתא, המתאמת המשכנתא ללקוח, טיפול מנהלי, הכנה לעבודה מול הבנקים, היכרות עם סוגי המשכנתאות השונים ועוד, לבין הרובד הבין אישי: היכולת של יועץ המשכנתאות לשווק את עצמו לקהל לקוחותיו הפוטנציאלי ולגרום להם לבחור בו בשוק תחרותי לצד יכולות של תקשורת בין אישית, שיווק עצמי וכיו״ב.

קורס השקעות בבורסה

קריירה בשוק ההון מתחילה בקורס השקעות בבורסה. בקורס תלמדו שלב אחר שלב את כללי היסוד והתובנות, מהו העולם הפיננסי החדש ואיך פועלים בו, ניהול סיכונים אפקטיבי, הכרת נותני השירות ועוד. בלימודי קורס השקעות בבורסה תכירו את השוק לניירות ערך, סוגי ניירות ערך, מיהם השחקנים בבורסה, מהם המדדים, שיטות המסחר בבורסה, סוגי הוראות ושלבי מסחר. מניות ושיטות תמחור למניות, דיבידנדים ותשואות, מניות מול נדל"ן, הצלחה בשוק ההון לאורך זמן, תמחור לפי מכפילי רווח והון, ניתוח ענפי השקעה (בנקאות, טכנולוגיה וכד), ביצועי שורט אסטרטגיית השקעה פרטית ועוד. בסיום הקורס תוכלו להשתלב במוסדות פיננסיים או לעבוד כעצמאיים בתחום.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *