מקצועות שכדאי לשקול למי שרוצה לעבוד בתור יועץ עצמאי

נדלן כהכנסה פסיבית: כל מה שצריך לדעת
11/04/2022
לטייל בעולם ולא להפסיק לעבוד ולהרוויח – אילו מקצועות מאפשרים את זה בעידן העבודה מרחוק?
16/04/2022

מתכננים קריירה מוצלחת? שימו לב לאחד השינויים הדרמטיים ביותר. אם פעם אמרו שכולם רוצים להיות עורכי דין או מנהלי עסקים, המהפך הושלם. מסתבר שמה שאנשים באמת רוצים כיום, זה להיות יועצים. בתפקידים הנכונים, עבודת ייעוץ מביאה עימה הכנסה יפה, יוקרה אישית ומקצועית וכמובן סיפוק רב. למתעניינים, לפניכם כמה מקצועות שיאפשרו לכם להתברג כיועצים עצמאים, בתחומים צומחים. כמו כן, נעניק לקוראנו כמה טיפים, כיצד להיות יועצים טובים יותר, משגשגים, מקצועיים ואיכותיים. 

ייעוץ בתחום המימון – במשכנתאות 

כיום קשה לזכור מציאות שבה המשכנתאות ניתנו בצימצום והריביות היו בשמיים. יותר מזה, שוק המשכנתאות עבר מהפך, כאשר הציבור כבר הבין שלא חייבים לסמוך בעיניים עצומות על מה שהבנקים אומרים או לא אומרים. בקיצור, הציבור נעזר יותר ויותר ביועצי משכנתאות פרטיים. אם התחום הפיננסי מרתק אתכם, אתם רוצים לצמוח איתו ולעזור לאנשים לקבל משכנתאות טובות ומשתלמות יותר, זה לא מחייב תואר פיננסי. אנשים שיש להם מוטיבציה ורצון, יכולים לעבור קורס יועץ משכנתאות, ומיד להשתלב בתחום. יועצים בתחום הזה נחשבים למומחים בנושאי ריביות, תהליכי קבלת משכנתא, הבנת תהליכי העבודה הבנקאיים מאחורי הקלעים, ניהול משא ומתן עבור הלקוחות להוזלת ריבית. ועוד דבר חשוב: כדאי להוסיף כי נכון ל-2022 אין בישראל מספיק יועצי משכנתאות פרטיים, לאור הביקוש הרב. 

ייעוץ – בנדלן 

לא רק בתחום הפיננסי הטהור ניתן להשתלב כעצמאים בתור יועצים. תחום מרתק לא פחות, שמזמן אפשרויות מעניינות הינו הנדלן. למעשה בענף זה ניתן להשתלב כיועצים בכמה תחומים. דוגמא אחת, זה ייעוץ נדלן. מי שמשלים לימודי תיווך מקבל לאחר המבחן רישיון מתווך במדינת ישראל. אך מתווכים כיום הם למעשה יועצי נדלן במלוא מובן המילה. יועצים מקצועיים בתחום מסייעים ללקוחותיהם למצוא את נכס החלומות, בין אם מדובר בזוגות צעירים או במשפרי דיור ובין אם מדובר במשקיעים שרוצים נכס מניב. 

סוג אחר של יועצים יוכל לשלב בין שני הנושאים שציינו עד כה. למשל, אפשר לשלב בין לימודי נדלן לבין ייעוץ משכנתאות, וכך להציע ערך מוסף ללקוחות. מי שהוא גם יועץ נדלן וגם מבין במשכנתאות יוכל לתפור חבילת שירות ללקוח, החל במציאת נכס וכלה במימון הרכישה. אגב, ערך מוסף של לימודים מהסוג הזה – למשקיעים. זו מגמה מתעוררת, אנשים שרוצים להפוך למשקיע נדלן בעצמם נרשמים לקורסים אלה שמעניקים ידע עשיר בתחום. 

להפוך ליועצים טובים יותר 

לצד המקצועות שהצגנו עד כה, יש עוד מקצועות ייעוץ רבים שיכולים להיות רלוונטיים בימינו. כך למשל ייעוץ השקעות, למתענים בבורסה. יעוץ פנסיוני, למי שרוצה לסייע לאנשים לבנות בסיס חיסכון רחב לעתיד. ייעוץ כלכלת המשפחה, לאנשים שרוצים להוביל את לקוחותיהם לחירות כלכלית ופיננסית. אבל לא משנה באיזה תחום מדובר, תוכלו להיעזר בכלים הבאים, כדי להפוך ליועצים טובים יותר:

  1. קורס ברמה גבוהה – יועץ שרוצה להיות מומחה בתחומו צריך להירשם לקורס או להכשרה מקצועית, ברמה גבוהה ביותר. 
  2. תמיד ללמוד יותר – הלימודים לא מסתיימים כאשר הקורס מסתיים. יועץ מעולה ממשיך להתעדכן כל העת ולהיות מעורב בתחום המקצועי שלו. 
  3. ייחסי אנושי מעולים – יועץ במיטבו צריך לעבוד נכון עם לקוחותיו. צריך לזכור שהלקוח צריך לשאוב ביטחון מהיועץ ויחסי אנוש ותקשורת טובה מסייעים בכך.  
  4. מיתוג מקצועי – אנו חיים בעולם שבו גם התדמית חשובה. כיועצים, תצרכו לבנות לעצמכם תדמית איכותית, מיתוג מקצועי וגישה רצינית. זה יעזור מאוד מבחינה עסקית אך גם מהותית. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *