טיפים להתנהלות כספית שתעזור לכם להגיע ממצב של מינוס למצב של הצלחה כלכלית

רכישת נדל"ן להשקעה בארץ לעומת בארה"ב – הבדל ושוני, יתרונות וחסרונות
05/12/2021
טיפים שימושיים להתנהלות כלכלית נבונה במסגרת המשפחה
14/12/2021

המספר המסומן באדום בחשבון העובר ושב שלנו הוא יתרת החובה שלנו – המינוס שנוצר בגין משיכת יתר. משמעותה היא שאנחנו חייבים כסף לבנק. פעמים רבות יתרת החובה נוצרת משום שהכנסותינו אינן מספיקות לשלם את חובותינו, והם מצטברים וגדלים ועלולים להוציא את חשבון הבנק שלנו מאיזון וגם אותנו.

ישראלים רבים מכירים את המצב הזה מקרוב – הם לא מצליחים להתמודד עם המינוס ולכסות אותו כיוון שרמת הכנסותיהם אינה גבוהה דיה. כך הוא נעשה חלק מהשגרה. חשוב לזכור ששגרה של מינוס היא שגרה שאינה בריאה ואסור להזניח אותה. יש להתמודד עם המינוס, למצוא דרכים לכסות אותו ולאמץ התנהלות כלכלית חכמה כדי שהוא לא ישוב לחיינו. 

אז איך נצא מהמינוס ונשאיר אותו מאחור? בכמה צעדים פשוטים. 

הגיעו להסדר עם הבנק

אם הגעתם למשיכת יתר ואתם מרגישים שלא תצליחו להחזיר את החוב בפרק זמן קצר, דברו עם הבנק. דעו שכמו שלכם חשוב להגיע להסדר עם הבנק, כך גם לבנק חשוב להגיע להסדר איתכם. אחת הדרכים הנפוצות להסדר תשלומים עם הבנק היא הלוואה. ההלוואה תסגור לכם את המינוס ותכניס אתכם לשגרת תשלומים קבועה הנוחה ומתאימה לכם. הריבית שתידרשו לשלם בעבור ההלוואה תהיה פחותה בהרבה מהריבית שיצבור המינוס, ולכן כדאי להעביר את החוב מהמדרון התלול של משיכת היתר למסלול המאוזן והסדיר של ההלוואה. מסלול זה יפתח בפניכם מרחב פעולה שיחזיר אתכם להתנהלות כלכלית מאוזנת. 

קִבעו תקציב חודשי ועִקבו אחר התזרים

התנהלות כלכלית נבונה מחייבת קביעת תקציב חודשי ומעודדת מעקב שוטף אחר תזרים המזומנים שלכם. התקציב החודשי יציב בפניכם גבול הוצאות בלתי עביר לחודש ויחייב אתכם להתנהל בתוכו. אם תצליחו לעמוד בגבולות התקציב ותנהלו את הוצאותיכם בחוכמה ובהלימה להכנסותיכם, תוכלו להמשיך ולנהל את חייכם בכבוד בד בבד לכיסוי חובותיכם. עקבו מדי יום אחר תזרים המזומנים שלכם. הוא ילמד אתכם רבות על התנהלותכם הכלכלית ויסייע לכם לבחון את הוצאותיכם השוטפות ולהבין אֵילו מהן נחוצות ואֵילו לא. 

חפשו דרכים יצירתיות לחסוך בהוצאות

יש מגוון דרכים לחסוך בהוצאות ולהרגיש שאתם מרוויחים מכך. הדרכים הללו ילמדו אתכם רבות על התנהלות צרכנית נבונה, ובזכותן תרכשו כלים לחיים. עִרכו סקרי שוק והשוו מחירים לפני רכישות משמעותיות; העדיפו לקנות בחנויות רחוב קטנות ומשפחתיות; אל תתביישו להשתמש בשירותים קהילתיים מקומיים של סחר חליפין או בשווקי קח־תן; קנו מזון בשווקים הפתוחים; בִּדקו אם אתם זכאים להחזרים בעבור תשלומי מס שביצעתם בעבר ופנו לשירותי חישוב החזר מס לשם כך; השתמשו בשירותי התחבורה הציבורית; אם הדבר אפשרי, העדיפו לרכוב על אופניים; דעו שבמרבית המקרים כבר יש לכם את כל מה שאתם צריכים, ואתם יכולים לקחת פסק זמן מצריכה ומצרכנות.

התנהלות כלכלית מחושבת היא דרך חיים

כדי להשאיר את המינוס מאחור עליכם לדעת שהתנהלות כלכלית מאוזנת ונבונה היא חלק בלתי נפרד מהחיים ומחייבת התייחסות מתמדת לכל אורך הדרך. אפשר לסגור את המינוס ובהחלט אפשר להשאירו מאחור. נסו ותיווכחו. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *