סוגי השימושים השונים שיכולים להיות למשכנתאות

השבחת נכס נדלן על ידי עבודות צביעה
01/11/2021
איך לבחור קורס שיאפשר לכם לבנות קריירה מוצלחת בתור עצמאי?
15/11/2021

ככל שהמשפחה גדלה, ההוצאות גדלות בהתאם. אנשים רבים מוצאים את עצמם נוטלים שוב ושוב הלוואות מהבנקים בגלל מיצוי כל היכולות הפיננסיות שלהם כאשר הם מגיעים למצב אשר בו הם מותחים את מסגרת האשראי עד לקצה האפשרי. הם מגיעים למינוס עמוק וכמובן שקיעה בחובות שלא תמיד אפשריים לתשלום.

מצב מהסוג הזה עשוי להיות מוכרע עם 'הקש ששובר את גב הגמל' כאשר ישנה פתאום הוצאה בלתי צפויה עבור צורך בריאותי או עסקי בלתי נמנע, מה שיכניס את הלווה לבור ממנו כבר לא ממש תהיה לו אפשרות להיחלץ.

מצבים מהסוג הזה מובילים לרוב לנטילת משכנתא לסגירת חובות.

מהי משכנתא לסגירת חובות?

למעשה רבים מכירים את המשכנתא הזו בשם השני שלה – משכנתא לכל מטרה. מדובר בעצם במשכנתא שהמטרה שלה היא החזר החובות, כיסוי ההלוואות כולם כאשר הכול נכנס תחת מטרייה אחת של משכנתא מסודרת המשולמת מידי חודש בחודשו.

הדרך לבצע את המהלך היא על ידי משכון הבית בו החייב מתגורר. במצב כזה המשכנתא תהיה מלווה ברישום הערת אזהרה בטאבו. בגלל שזה עשוי להיות כל כך מורכב ולעיתים אפילו מסוכן, ההמלצה היא שלא לשעות צעד כזה בלי ליווי מקצועי של יועץ משכנתאות. אלו יידעו לנווט, להדריך, לייעץ ולהמליץ על המסלול הכי נכון והכי בטוח.

היתרונות של המשכנתא המוחקת ביחס להלוואות רגילות

אז אנחנו לא מדברים כאן על הליך של מחיקת חובות ב-24 שעות שזה הליך שונה מול הבנקים. אנחנו מדברים על המשך של החזר החובות בלי לנסות להתחמק מהם כאשר הדבר ייעשה באמצעות לקיחת משכנתא אחת גדולה במקום כל ההלוואות הגדולות. למה זה עדיף?

  • החזר מתון – במשכנתא אחת אתם יכולים לפרוס את התשלומים לתקופה ארוכה וכך להחזיר את כל החובות במשך 20 שנה ואפילו יותר.
  • ריביות נמוכות – אדם שלוקח הלוואות רבות מהבנק נאלץ לשלם ריביות גבוהות. זאת משום שהבנק מזהה כי מדובר בהלוואות שיש בהן יותר סיכון. ברגע שאתם נוטלים הלוואת משכנתא ומשעבדים את הבית שלכם, הסיכון יורד באופן אוטומטי ועל כן בעקבות זה גם הריביות ירדו ברמה ניכרת.
  • הלוואה של סכומים גדולים – ככל שמדובר בהלוואות, הסכומים שתוכלו לקבל הם מוגבלים ולעיתים לגמרי לא מספקים. הלוואת משכנתא לעומת זאת עשויה להיות גבוהה הרבה יותר בגלל המשכון של הדירה לבנק.

חשוב לציין. הלוואות שנועדו לכיוסי חובות הן לא כמו משכנתא לקניית דירה ולכן הריביות תמיד תהיינה מעט גבוהות יותר ביחס למשכנתא לקניית דירה.

זאת משום שהבנק מודע לסיכונים האפשריים במשכנתאות מהסוג הזה כמו גם להתנהלות הפיננסית של הלווה שלא תמיד מנהל נכון את מצבו הפיננסי.

כך או כך, ברוב רובם של המקרים, המשכנתא הזו תציל את החייב ותאפשר לו לחזור למעגל חיים שפוי יותר.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *