סוגי נדל"ן מסחרי שכדאי להשקיע בהם בשנת 2022

אילו מיסים יש לשלם בעת מכירת דירה?
21/12/2021
מיתוסים נפוצים על שוק הנדלן שאין להם קשר למציאות
18/09/2023

השקעות נדל"ן מעניינות אתכם? כדאי לדעת כי ההבדלים בין הנכסים השונים יכולים להיות ניכרים מאוד. ההשקעות נעות בין הנכסים המיועדים לשוק הפרטי ובין נכסים המיועדים למסחר או לתעשייה. מה שמיוחד בנדל"ן מסחרי זה שהוא מניב בדרך כלל תשואה גבוהה יותר ביחס לנכסים המיועדים להשכרה למגורים. יתר על כן, נכסים מסחריים ניתן להשכיר לפרקי זמן ממושכים וליהנות מתזרים מזומנים עקבי ויציב. למעוניינים להשקיע בנדל"ן מסחרי בשנה הקרובה, נצביע על כמה כיוונים שכל הסימנים מראים כי הם כדאיים במיוחד. 

נדל"ן למסעדות וקייטרינג 

מלונות ועסקי הארחה סבלו מפגיעה קשה בעסקים לאור נגיף הקורונה בכל העולם. תחילה, גם ענף המסעדנות ידע ימים קשים, אולם ההתאוששות הגיעה ובגדול. נדל"ן בתחום המסעדנות משתלם מאוד להשקעה בשל הפריחה של העסקים שהשכילו לעבור להיקפי פעילות גדולים של משלוחים והזמנות. נוכחנו לדעת כי אפילו עסקי נישה, כגון מסעדה לברית, שידעו להציע שירות משלוחים עם תפריט עשיר ומגוון, הגיעו לפדיון יפה מאוד. אם כן, נכסים מהסוג הזה צפויים להיות משתלמים למשקיעים שמעוניינים בתשואה יפה ורציפה ברמת סיכון לא גבוהה במיוחד. אגב, גם עסקים אחרים בתחום המזון המוכן, כגון קייטרינג עסקי וקייטרינג לאירועים חוו פריחה. מבנים המיועדים לעסקים כאלה בהחלט מהווים פתרון טוב למשקיעים. 

חנויות נוחות באזורים אסטרטגיים 

חושבים שאתם יודעים מהו המשאב שנמצא במחסור? אם אמרתם כסף או יהלומים, נפט או פחם, הרשו לנו להציע כיוון חשיבה אחר שצריך לעורר עניין בקרב כל משקיע נדל"ן. המשאב שנמצא במחסור הוא לא פחות ולא יותר מאשר זמן. האנשים כיום עסוקים יותר מאי פעם משום שכולנו רוצים להספיק יותר. ואיך זה מתקשר עם השקעות טובות? כאשר אנשים רוצים לחסוך זמן, הם נעזרים בחנויות נוחות. ענף זה רושם פריחה עצומה והוא ממשיך לגדול. זו הסיבה שסוג זה של נדל"ן בהחלט מעורר עניין בקרב המבינים. מובן שעדיף לבחור את המיקום בזהירות ועדיף להשקיע בחנות שנמצאת במיקום אסטרטגי מצוין.  

מרכזי פיתוח עבור סטארט אפים 

בניגוד לכל הציפיות, בשנת 2021 משכו סטארט אפים ישראלים יותר השקעות מאשר בשנים הקודמות. שום דבר לא הפריע לכך, גם לא הקורונה. עבור משקיעים, זהו כיוון אפשרי נוסף. השקעה במרכזי פיתוח עבור סטארט אפים מאפשרת השתלבות בתחום הדינאמי הזה, מבלי ליטול סיכונים בלתי מחושבים. ובכלל, כשההייטק פורח, בעלי נכסים בתחום פורחים ביחד איתו. 

מבנים לוגיסטיים ואחסנה 

ענף הייצור הישראלי ידע פעם ימים יפים יותר, לכן לא לכל משקיע יתאים להכניס כסף טוב לרכישת מבני ייצור או מפעלים. לעומת זאת, כאשר המסחר נמצא בפריחה, ישנו ביקוש לשטחי לוגיסטיקה ואחסנה. במקומות מרכזיים, שטחים המיועדים לחברות שילוח, לחברות הפצה ולפעילים אחרים בתחום, יכולים להניב תשואה מעניינת ביותר. 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *