איך למצוא נכסים מסחריים משתלמים להשקעה?

האם באמת אפשרי לעשות כסף בתחום הנדל"ן בלי שיהיה לך הון גדול?
25/12/2022
איך לאתר הזדדמנויות השקעה ברחבי בעולם
27/12/2022

נכסים מסחריים משתלמים להשקעה, יהוו, ובכן, הזדמנות נהדרת להשקעה. מכונה ליצירת כסף, אם נרצה לכנות זאת כך. אנחנו משקיעים שקל, ומקבלים סכום שעולה על שקל. כל סכום מעל שקל, הוא התשואה על ההשקעה.  על כן, כיצד ניתן למצוא נכסים מסחריים שיניבו תשואה. ובכן, זו שאלה מצוינת, ונשתדל לסקור קצת את הרהור לגביה בכתבה הבאה.

כיצד מוצאים השקעה מניבה?

שאלה טובה, להתחיל איתה, היא זו השואלת כיצד מוצאים את ההשקעה הטובה ביותר. בתור תשובה – נציע, כי אין כזה דבר. אין השקעה אובייקטיבית, טובה ביותר. אלא אם כן מודדים זאת על פי מדדים אובייקטיבים. לדוגמה, נניח שיש ברשותנו משרד להשכרה והוא מניב 10 אחוזי תשואה כל חודש. משרד אחר להשכרה, שברשותנו, מניב 12 אחוזי תשואה כל חודש. על כן, ניתן להשוות ביניהם. במקרה זה, אנחנו בהחלט יכולים להשוות, אך השאלה היא לא מהי ההשקעה הטובה ביותר, אלא מהי ההשקעה המניבה ביותר.

מה ניתן להרהר בו (בין היתר) במסגרת שיקולי השקעה?

כשאנחנו מסתכלים על נכסים מסחריים, ובודקים אם מדובר בעסקה משתלמת – אנחנו רוצים להסתכל על יותר פרמטרים מאשר נתוני התשואה האפשריים, אלא גם לגבי סכום נזיל להשקעה, יכולת קבלת מימון, נכונות לעשות משהו בסכום הכסף הזה אשר שונה הוא מאשר להשקיע אותו בנכסים מסחריים מסוימים, רמת סיכון בהשקעה וכן הלאה. בקיצור, חלק מהאיתור, כולל בתוכו גם שאלות בינינו לבין עצמנו על מנת לבדוק אם עסקה מסוימת אכן הולמת ומתאימה לצרכים ולרצונות. כשאנחנו מהרהרים בנושא, מסתכלים עליו מפרספקטיבה רחבה יותר, אנחנו יכולים לראות אותו באופן צלול יותר. ומתוך כך לזהות את הפוטנציאלים הקיימים בו, ולהחליט אם הדבר מתאים לנו, או לא, ואם כן – באילו תנאים.

חשיבותה של פתיחות מחשבתית

משאב נוסף שיכול לסייע לאנשים לאתר נכסים מסחריים נושאי תשואה – הינו פתיחות מחשבתית. כפי שציינו קודם, פרספקטיבה רחבה תסייע לנו להסתכל בפתיחות ובצלילות על הנושא, ולראות את הפוטנציאלים הקיימים. זו לא חכמה להגיב בספק ובסקפטיות לגבי נושא מסוים, כאשר באותה מידה ניתן פשוט להתבונן בו בעיניים פתוחות ותמימות ולראות מה יש לעולם להציע לנו. מי יודע, אולי נוכל לגלות אבני חן שלא חשבנו לגלות בנכס כזה או אחר. שכן, אם נכס מסוים היה צועק מראש ולמפרע, ובאופן ברור ובוטה, את הפוטנציאלים הקיימים בו – הוא לא בהכרח היה נותר זמין להשקעה עד כה. אלא אם כן מדובר בנכס חדש יחסית בשוק. בכל מקרה, פתיחות מחשבתית יכולה לסייע למשקיעים הפוטנציאליים לזהות, ובכן, פוטנציאלים אשר יש לגלותם תוך התבוננות צלולה וקשובה בקיים.

התבוננות קשובה בקיים, וזיהוי הפוטנציאלים, כמו גם – אמונה, לא מבטלים את היכולת לאמוד את הסיכונים, ולהבין במה מדובר, אך הם כן מאוד חשובים על מנת לזהות פוטנציאל השקעה ייעודי בנכס מסחרי מסוים. אפשר לעשות גם וגם – גם להיות באמונה, וגם לבדוק את רמת הסיכון ואם היא מתאימה, ולעשות בחירה מודעת בנושא.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *