כל מה שצריך לדעת לפני שמשקיעים בנדל"ן מסחרי

כל מה שצריך לדעת על נדל"ן מסחרי
25/10/2022
איך בוחרים יועץ משכנתאות?
25/10/2022

נדל"ן מסחרי הוא סוג של נכס המשמש למטרות עסקיות. זה יכול להיות בניין משרדים, שטח מסחר או מחסן, כאשר סוגי ההשקעות בדרך כלל נחשבות בטוחות בטווח הארוך. עם זאת, השקעה בנכסי נדל”ן מצריכה לקיחה בחשבון של פרמטרים רבים ושונים. מהם? המשיכו לקרוא.

השקעה בנדל"ן מסחרי יכולה להיות מיזם רווחי ומשתלם. עם זאת, חשוב לעשות את המחקר הנכון לפני קבלת החלטות כלשהן. כדי שתדעו למה אתם נכנסים, קודם כל חשוב להבין כי נדל"ן מסחרי כולל סוגים שונים של נכסים כגון משרדים, מחסנים וחנויות קמעונאיות. כמשקיעים, תצטרכו לעשות את המחקר הרלוונטי ולמצוא נכסים שיש להם פוטנציאל לעלות בערכם לאורך זמן. 

הסיכון בהשקעות נדל"ן מסחריות 

נדל"ן מסחרי הוא השקעה שיכולה להעניק תשואות משמעותיות למשקיעים. עם זאת, תחום זה לא חף מסיכונים. בתוך כך, הסיכון בהשקעה בנדל"ן מסחרי הוא, שהשוק לעיתים עשוי להשתנות במהירות ולהשאיר את ההשקעה שלכם בסיכון. לדוגמה, אם היה מיתון כלכלי או אובדן מקומות עבודה עקב סיבות שונות, אזי הביקוש לשטחי מסחר יכול לרדת, מה שיוביל להורדת מחירים עבור נכסים אלו.

הודגמה המושלמת לכך היא תקופת הקורונה, שבמהלכה המון מרכזי מסחר שונים נותרו ללא שוכרים. עסקים רבים פשטו את הרגל, אחרים לא יכלו לעמוד בשכירות הגבוהה של חנויות שונות, מה שהוביל לפגיעה גם בתחום של השקעות נדל”ן מסחריות.

יש לקחת בחשבון את כלל עלויות ההשקעה 

שיקול נוסף למשקיעים בנדל"ן מסחרי הוא, כמה כסף הם יצטרכו עבור הוצאות תפעול כגון שירותים, עלויות ביטוח ועלויות נוספות. הוצאות אלו עשויות להשתנות בהתאם לגודל הנכס, למיקומו ולגרומים רבים אחרים, ולכן עדיף לעשות מחקר מקיף לפני כן.

העלות הגדולה ביותר שאנשים לרוב שוכחים ממנה בעת השקעה בנדל"ן מסחרי היא, הארנונה שתצטרכו לשלם עליה מדי שנה או מדי חודשיים. כמו כן, חשוב לקחת בחשבון פקטורים כמו מס רכוש, עלויות ביטוח, שירותים (חשמל, מים, גז), תחזוקה שוטפת של נדל"ן מסחרי, דמי ניהול אם יש כאלו ועוד. 

השקעות נדל"ן מסחרי: אנשי המקצוע הנכונים להיעזר בהם 

אם אתם משקיעים בנדל"ן מסחרי, חשוב להיעזר בכמה וכמה אנשי מקצוע, לרבות עורך דין, כי הוא יכול לעזור לכם להבין את החוקיות והסיכונים הכרוכים בהשקעתכם. עורכי דין בדיני נדל”ן גם יכולים לעזור לכם לנווט בתהליך המורכב של רכישת נכסף בהיבט החוקי והתפעולי של הפרויקט. עם זאת, תוכלו גם לקבל ייעוץ מטעמם של יועצי השקעות נדל”ן.

הן יועצים והן עורך דין יכולים לזהות בעיות פוטנציאליות לפני שהן קורות. הם גם יוכלו לספק ייעוץ כיצד להימנע מבעיות אלו, ובאילו צעדים לנקוט אם אכן יתעוררו בעיות משפטיות ותפעוליות שונות. זה יחסוך זמן וכסף בטווח הארוך, ולכן חשוב להיעזר באנשי המקצוע הנכונים בתהליך.

המאמר בשיתוף אתר kablansheled.com

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *