טיפים שימושיים למי שחסך סכום נכבד ומתלבט איך ואיפה להשקיע אותו

תחזיות לשנת 2022 בתחום הנדלן
29/12/2021
איזה ידע חשוב לרכוש בשביל להבחין בעסקאות נדלן משתלמות יותר מהאחרות?
17/01/2022

הגעתם לרגע שבו יש בידיכם סכום כספי נכבד ואתם מתלבטים איפה ואיך להשקיע אותו. בין אם מכרתם בית ברווח נאה, עשיתם עסקה טובה, קיבלתם ירושה או הרווחתם סכום כספי בדרך כזו או אחרת, אחת השאלות שאתם בוודאי שואלים את עצמכם היא, איך ואיפה להשקיע את הכסף?

בדרך כלל כשמגיעים לצומת דרכים כזו מתלבטים בין השקעה בשוק ההון לבין השקעה בנדל״ן, כמובן שישנם אין ספור אפיקי השקעה (נכסים דיגיטליים, חנויות מסחר באי ביי ואמזון, השקעה בעסק, שותפות עסקית ועוד) אך לרוב ההתלבטות הינה בין השקעה בשוק ההון ובין נדל״ן.

רבים ניגשים בשלב כזה או אחר להתמקצע במסגרת לימודי שוק ההון באחת מהמכללות המציעות בדרך כלל קורסים קצרים וממוקדים המאפשרים לשלוט ברזי הבורסה וההשקעות ולנהל את הכספים בעצמם, בין אם בהשקעה סולידית או הרפתקנית יותר, בהתאם לאסטרטגיה ולאישיות של כל אחד ואחת. מאידך, יש כאלו הבוחרים בלימודי יזמות כדי להכיר מקרוב את עולם הנדל״ן ולהשקיע דווקא שם.

לימודי יזמות מתאימים בעיקר לאלו הקרובים לתחום, אנשי תיווך, יועצי משכנתאות, שיפוצניקים, אדריכלים ואנשי מקצוע הנחשפים להזדמנויות נדלניות במהלך עבודתם היום יומית, כך שלימודי יזמות באופן מקצועי מאפשר להם להכיר לעומק את התחום, להשקיע בו ולהפוך אותו למנוף המייצר רווחים נאים במיוחד.

טיפים קטנים ותשומת לב בבחירת מסלול ההשקעה

בשנים 2008 עד-2020, מדד ת"א 125 עלה כמעט פי 3 כלומר יותר מהנדל"ן בישראל. גם מחקר בנק ישראל מ-2018 מראה שהתשואה השנתית נטו על השקעה ל-10 שנים גבוהה יותר במדד ת"א 125 (6.06%) מאשר בהשקעה בנדל"ן (4.87%). ככלל, ניתן לומר כי האפיק של שוק ההון מייצר תשואה גבוהה יותר מהאפיק הנדל"ני אך הוא מגלם סיכונים גבוהים יותר.

מבחינת מיסוי, ישנם הבדלים משמעותיים: המניות ממוסדות בדרך פשוטה-  מס רווחי הון של 25%, לעומת מיסוי מורכב על נדל"ן הכולל מס רכישה, מס שבח, היטל השבחה ומע"מ. בארץ ישנם פטורים שונים ממס על רכישת דירה ומיסוי הנדל"ן תלוי בתכנון מס, שיכול להיות גבוה או נמוך, בהתאם לסוג העסקה, סוג הנדל״ן והרווח עצמו.

בבורסה ניתן לסחור בסכום השקעה נמוך, בקלות ובפשטות באמצעות אפליקציות מסחר. הכסף המושקע הוא סחיר ונזיל. ניתן לצאת בכל עת מהשקעה, להגדיל או להקטין אותה לפי שיקולנו. ניתן לפזר השקעות ולעקוב באופן יום יומי אחר ההשקעות.

השקעה בנדל״ן- אם יש ברשותכם סכום כסף נאה, תוכלו למנף את ההשקעה באמצעות כסף שמגיע מהלוואות. נדל"ן מניב ויציב יכול לשמש לצורך תזרים מזומנים קבוע, סולידי ובטוח, נדל״ן אינו יכול להיעלם בין לילה כמו שלעיתים קורה בשוק ההון, הכסף מושקע ב״4 קירות״ בעלי ערך שלא ניתן להתעלם מקיומן, הוא אינו וירטואלי ולרוב ערכו עולה במהלך השנים, נדל"ן למגורים נמצא במגמת עלייה מתמשכת זה עשרות שנים בכל העולם המערבי, כמובן שישנם יוצאי דופן, אך המגמה היא עלייה ושוב עלייה, אחת הסיבות הינה העלייה בתוחלת החיים והגידול באוכלוסייה והיותו של ״בית״ צורך קיומי בסיסי לכל אחד ואחת. נדל״ן מייצר מעין הכנסה פסיבית, סולידית לאורך זמן.

גם בפתחה של שנת 2022 נראה כי הביקוש ממשיך להיות גבוה והמחירים מטפסים ומטפסים ללא הרף, על אף ניסיונות הממשלה לצנן את תחום ההשקעות בנדלן, נראה כי לאחר רגיעה קלה ישובו המשקיעים לתחום שלא מפסיק לשבור שיאים.

כך או אחרת, בבואכם להשקיע את כספכם, למדו את תחום ההשקעה לעומק, התייעצו עם חברים ומשפחה הבקיאים בתחום, אם יש לכם את הזמן קחו לעצמכם קורס פרונטלי או קורס און ליין והעשירו את הידע כך שתהיו בשליטה גדולה יותר במה שתבחרו.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *